Η Ευρώπη σφίγγει τον κλοιό γύρω από τους Κινέζους κατασκευαστές, με τους πολυσυζητημένους δασμούς να έρχονται για άλλη μια φορά στο προσκήνιο. Πριν λίγες μέρες τέθηκε προς ψήφιση το προσχέδιο του νομοσχεδίου, το οποίο ωστόσο δεν στηρίχθηκε ομόφωνα. Η μεγαλύτερη φωνή αντίρρησης, μάλιστα, ήρθε από τη βιομηχανική υπερ-δύναμη της Γηραιάς Ηπείρου: τη Γερμανία.
Από τα 27 κράτη μέλη που ψήφισαν, μόνο οι 10 ήταν υπέρ της θέσπισης φορολογικών αντικινήτρων στα κινεζικά αυτοκίνητα. Δώδεκα απείχαν από την ψηφοφορία, ενώ 5 ψήφισαν κατά – μία εξ αυτών η Γερμανία, που κρατά σταθερά αντίθετη γνώμη στην επιβολή δασμών από την πρώτη στιγμή. Προς το παρόν το νομοσχέδιο περνά, παρότι δεν το υπερψήφισαν ούτε οι μισές χώρες, καθώς για να μπλοκαριζόταν θα χρειάζονταν 15 ψήφοι κατά (το 65% δηλαδή). Ε.Ε. και Πεκίνο, ωστόσο, βρίσκονται ακόμα σε συζητήσεις, καθώς οι Κινέζοι είναι σίγουρο ότι θα απαντήσουν με εμπορικά αντίποινα. Κάτι που προκαλεί τη σφοδρή αντίδραση των Γερμανών κατασκευαστών, οι οποίοι σε τέτοιο ενδεχόμενο θα βρεθούν εντελώς εκτεθειμένοι στα αντίμετρα της Κίνας.
«Η σημερινή ψηφοφορία είναι ένα μοιραίο μήνυμα για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse. «Αυτό που χρειάζεται τώρα είναι μια γρήγορη διευθέτηση μεταξύ Κομισιόν και Κίνας, προκειμένου να αποτραπεί μια εμπορική σύγκρουση από την οποία κανείς δεν κερδίζει. Το γεγονός ότι η Γερμανία καταψήφισε τους δασμούς είναι ένα σημαντικό μήνυμα και αυξάνει τις πιθανότητες για μια διευθέτηση μέσω διαπραγματεύσεων». Η Mercedes χαρακτήρισε τους δασμούς ως «λάθος» και θέλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να καθυστερήσει την εφαρμογή τους, για να επιτρέψει τη συνέχιση των διαπραγματευτικών συνομιλιών. Το Reuters σημειώνει ότι η VW αντιτίθεται επίσης στην αύξηση των δασμών έως και 45%, καλώντας τους αξιωματούχους να βρουν μια «πολιτική λύση». Αναφέρει ότι υπάρχει ακόμη χρόνος για να επιτευχθεί μια συμφωνία, πριν εφαρμοστούν οι αλλαγές στα τιμολόγια στα τέλη Οκτωβρίου.