Η φήμη των γιαπωνέζικων αυτοκινήτων περί αξιοπιστίας δεν βγήκε τυχαία, ούτε εν μια νυκτί. Οι Ιάπωνες έχτιζαν αυτό το «κάστρο» επί δεκαετίες, μοντέλο-μοντέλο. Και τα θεμέλια είναι τόσο γερά, που στέκουν απροβλημάτιστα μέχρι σήμερα.
Η καθιερωμένη ετήσια έρευνα του Consumer Reports έβγαλε για μια ακόμα φορά νικητή τη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, καθώς 7 στις 10 πρώτες εταιρίες προέρχονται από εκεί. Αν θεωρήσουμε και την Acura ιαπωνική (που στην ουσία είναι, ούσα το πολυτελές παρακλάδι της Honda), το ποσοστό ανεβαίνει στο 80%! Οι μόνες εξαιρέσεις αφορούν τις Buick και MINI, εκπροσωπώντας τις Η.Π.Α. και την Ευρώπη αντίστοιχα. Από εκεί και πέρα έχουμε τις Lexus, Toyota, Mazda, Infiniti, Honda, Subaru και Nissan να κάνουν κατάληψη στην πρώτη δεκάδα.
Τα αποτελέσματα προέκυψαν βάσει ερωτηματολογίου, στο οποίο απάντησαν χιλιάδες κάτοχοι αυτοκινήτων στην Αμερική. Οι ερωτήσεις περιλάμβαναν 17 διαφορετικούς τομείς (όπως κινητήρα, μετάδοση, ηλεκτρικά κλπ.) και αφορούσαν τη συμπεριφορά των οχημάτων στους προηγούμενους 12 μήνες. Η κλίμακα της βαθμολογίας εκτείνεται από τους 0 στους 100 πόντους, με τη Lexus να κατακτά πανηγυρικά την πρώτη θέση για άλλη μια φορά, με σκορ 76/100. Μια ανάσα πίσω της η Mazda (75/100) και ελάχιστα πιο μακριά η Toyota, με 71 βαθμούς. Η Infiniti ολοκλήρωσε το θριαμβευτικό «1-2-3-4» για τους Ιάπωνες, με 69 στα 100.
Η Buick είναι η πρώτη που σπάει το JDM μπλοκ, με 66/100, αλλά ισοβαθμώντας με τις Honda και Subaru. Η Acura ακολουθεί με 64 βαθμούς και η Nissan με 63, οπότε τεχνικά δεν θα ήταν λάθος να λέγαμε πως οι Ιάπωνες κατακτούν τις πρώτες 8 θέσεις της δεκάδας. Η MINI είναι η μοναδική εκπρόσωπος της Γηραιάς Ηπείρου στη 10η θέση, με 60 πόντους και άνοδο 13 ολόκληρων θέσεων σε σχέση με πέρσι.
Εντύπωση προκαλεί το πόσο χαμηλά βρίσκεται η Genesis (25η με 30/100), που συνήθως πρωταγωνιστεί σε έρευνες του είδους. Αντίθετα, καμία έκπληξη για την προτελευταία θέση της Tesla (25/100) που κατάφερε να αποφύγει τον πάτο της κατάταξης καθαρά λόγω της τραγικής επίδοσης (μόλις 18/100) από τη Lincoln.