Λίγα αυτοκίνητα ανταποκρίνονται επακριβώς στον όρο «συλλεκτικό» και κυριολεκτικά στο χαρακτηρισμό «σκοτώστρα». Το Renault Clio V6 είναι αδιαμφισβήτητα ένα από τα ελάχιστα, που πληρούν και τις δυο προϋποθέσεις.
Δημιουργήθηκε το 2001 από τους ενθουσιώδεις μηχανικούς της Renault Sport, ως διάδοχος του θρυλικού 5 Turbo. Του κεντρομήχανου και τουμπανιασμένου «5αριού» των 80’s, που ήταν η homologation special έκδοση του αγωνιστικού, που μεγαλούργησε στα χέρια του Jean Ragnotti. Το αμάξωμα και το πλαίσιο ξεχείλωσαν σε πλάτος, φτάνοντας τα 1.940 χλστ. Το μήκος έφτασε τα 3.830 χλστ. και το μεταξόνιο ίσα που υπερέβαινε τα 2,5 μέτρα. Στο κέντρο του αυτοκινήτου, τοποθετήθηκε ο 3λιτρος V6 της Laguna, βελτιωμένος στα 230 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. και τα 300 Nm ροπής στις 3.750 σ.α.λ., με την κίνηση να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου.
Όπως γίνεται σαφές, κεντρομήχανη αρχιτεκτονική σε μεταξόνιο 2,5 μέτρων και κίνηση πίσω, αποτελούσε εγγύηση για τουλάχιστον συναρπαστικές οδηγικές εμπειρίες. Σε συνδυασμό με το σετάρισμα της ανάρτησης, το Clio V6 ήταν όχι μόνο συναρπαστικό, αλλά «σκοτώστρα». Κυριολεκτικά, καθώς έχασαν τη ζωή τους δημοσιογράφοι κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του μεταλλαγμένου Clio. Το V6 έμεινε στην Ιστορία για το αστραπιαίο και άνευ προειδοποίησης «σπάσιμο» της ουράς, το οποίο ήθελε αγωνιστικών προδιαγραφών «χέρια» για να το κοντρολάρει.
Οι Γάλλοι προσπάθησαν να λειάνουν τη συμπεριφορά του Clio V6, με το Phase 2 του 2003. Βασιζόμενο στο αντίστοιχο facelift του απλού μοντέλου, είδε το μεταξόνιο να αυξάνεται κατά 20 χλστ. (2.530 αντί 2.510 χλστ.), το σετάρισμα της ανάρτησης να διαφοροποιείται και το μοτέρ να παίρνει 25 ίππους. Τα 255 άλογα του 3λιτρου V6 ξεπερνούσαν τα 250 αυτού της Alfa Romeo 147 GTA, χρίζοντας το Clio V6 Phase 2 ως το ισχυρότερο χάτσμπακ παραγωγής τότε. Το 0-100 χλμ./ώρα έπεσε κάτω από τα 6 δλ. (5,8 δλ.) και η τελική ξεπέρασε τα 240 χλμ./ώρα, ενώ και οι αντιδράσεις στις στροφές έγιναν κάπως πιο ήρεμες.
Λίγο πάνω από 1.300 κομμάτια κατασκευάστηκαν στη διετία 2003-2005, με το «λεμονί» που βλέπουμε να συγκαταλέγεται στα πιο σπάνια. Καταρχάς, φέρει το εν λόγω Special Paint χρώμα. Δεύτερον, στο εσωτερικό του διαθέτει πλήρεις δερμάτινες επενδύσεις Nappa (Complete Leather Pack) και είναι ένα από τα μόλις 18 σε ολόκληρο τον κόσμο, με αυτό το εξτρά των 4.700 ευρώ (όταν ήταν καινούργιο). Τρίτον, το Clio V6 των φωτογραφιών έχει διατελέσει safety car στο ενιαίο πρωτάθλημα Clio Cup, το 2005.
Τα αγωνιστικά του περάσματα δεν σταμάτησαν εκεί, καθώς συμμετείχε στο Goodwood Festival of Speed της ίδιας χρονιάς με τον πρώην πιλότο της F1, Patrick Tambay, στα πηδάλια. Σε εκείνο του 2016, δε, βραβεύτηκε ως το καλύτερο Clio V6! Από το 2004 μέχρι σήμερα, έχει αλλάξει μόλις δυο ιδιοκτήτες: τον προηγούμενο, που το είχε για 16 χρόνια, και τη Renault UK μέχρι το 2006. Το οδόμετρο αναγράφει 17.270 μίλια (27.793 χλμ.) και στα μηχανικά μέρη υπάρχουν μικρές αναβαθμίσεις, υπό τη μορφή της εξάτμισης από την Janspeed και ολοκληρωμένου συστήματος εισαγωγής από την BMC-CDA.
Το εν λόγω Clio V6 δημοπρατήθηκε πρόσφατα από την Collecting Cars, σε τιμή-ρεκόρ για τα δεδομένα του μοντέλου. Το σφυρί χτύπησε 3 φορές για 90.000 λίρες, που ισοδυναμούν με 108.848 ευρώ!