Ford Focus RS και VW Golf R έχουν επηρεάσει το ένα το άλλο περισσότερο από όσο θα παραδεχθούν οι κατασκευαστές τους. Το RS γύρισε στην τετρακίνηση εν πολλοίς λόγω της παρουσίας του R, ενώ το Golf απέκτησε Drift Mode στην τελευταία του γενιά χάρις στους διθυράμβους που απέσπασε η Ford για το δικό της σύστημα. Ποια τετρακίνηση είναι τελικά η καλύτερη;
Αυτή της Ford είναι πιο πολύπλοκη, κυρίως λόγω Drift Mode, που ήταν ένας από τους βασικούς λόγους ακύρωσης επόμενης γενιάς RS. Το 4Motion του Golf είναι μεν πιο απλοϊκό, αλλά διαθέτει 3 προγράμματα λειτουργίας. Στο τεστ που θα παρακολουθήσουμε, τα δυο hot hatches δοκιμάζονται σε μια σειρά από δοκιμασίες. Αρχικά, εξετάζεται πόσο γρήγορα στέλνει ροπή το σύστημα στον πίσω άξονα. Μετά, η κατανομή μεταξύ των δυο πλευρών – πόσο γρήγορα αντιλαμβάνεται απώλεια πρόσφυσης στη μια μεριά, ώστε να στείλει δύναμη στους απέναντι τροχούς. Η διαγώνια ή χιαστί εξέταση, ασχολείται με την απόδοση της τετρακίνησης όταν η απώλεια πρόσφυσης συμβαίνει στους δυο άξονες, ενώ για το τέλος έχουμε την πιο δύσκολη δοκιμασία: αυτή που το αυτοκίνητο μένει μόνο με έναν τροχό να πατάει στο οδόστρωμα.
Σε κάθε τεστ, Focus RS και Golf R μένουν ανέλπιστα κοντά. Το Focus παίρνει νίκες στα σημεία, όμως το Golf παρουσιάζεται ιδιαίτερα ανταγωνιστικό. Μέχρι που έρχεται η δοκιμασία του ενός τροχού, και συγκεκριμένα του πίσω. Κανένα αυτοκίνητο δεν καταφέρνει να κινηθεί, όμως η συμπεριφορά των συστημάτων τετρακίνησης διαφέρει παρασάγγας. Στο Ford, η κατασκευή της GKN αντιλαμβάνεται πως ο ένας τροχός έχει τις περισσότερες πιθανότητες να κινήσει το αυτοκίνητο, όμως πέφτει θύμα της διαδρομής των αμορτισέρ. Η ροπή πράγματι μεταφέρεται στον τροχό που ολισθαίνει λιγότερο, όμως αυτός πρακτικά είναι στον αέρα. Στο Golf, αντίθετα, ο Haldex δεν στέλνει καν δύναμη πίσω αριστερά, αφήνοντας τους υπόλοιπους τρεις να σπινάρουν. Τελικά «παίρνει μπροστά» στο πρόγραμμα Race, όμως υπάρχει ο πολύ μεγάλος αστερίσκος της aftermarket ανάρτησης, που και χαμηλότερη είναι και πιο σφιχτή.