Η VW παρουσίασε το Golf R 20 Edition για να γιορτάσει τα 20 χρόνια κυκλοφορίας R μοντέλων. Μια πορεία που ξεκίνησε το 2002, με το πρώτο R32. Αν θέλει να γιορτάσει κάποιος, όμως, γιατί να μην πάει κατευθείαν στην πηγή;
R32 1ης γενιάς υπάρχουν αρκετά στις αγγελίες μεταχειρισμένων, με κάποια να διατηρούνται σε κατάσταση που θα άγχωνε ακόμα και το ολοκαίνουργιο Golf R. To Tornado Red που βλέπουμε, χαρακτηριστικό παράδειγμα. Μπορεί να μην είναι ακριβώς αμεταχείριστο, καθώς έχει κάνει πάνω από 82.000 χλμ. στα 19 χρόνια που κυκλοφορεί (μοντέλο του 2003), αλλά το επίπεδο συντήρησης αγγίζει τα όρια του μουσειακού. Δεν υπάρχει ίχνος γρατζουνιάς στο αμάξωμα ή τις ζάντες, ενώ το μοναδικό που κάπως μαρτυρά τα χρόνια του αυτοκινήτου είναι τα ελαφριά «σπασίματα» στο δέρμα των μπάκετ της Recaro, στα πλαϊνά των εδράνων.
Το 32άρι όμως, αποτελεί ορόσημο όχι μόνο για την πορεία του μοντέλου, αλλά για την ιστορία της VW. Εκτός του ότι ήταν το πιο γρήγορο Golf στα τότε χρονικά, έχει το προνόμιο να είναι το αυτοκίνητο που σηματοδότησε την πρεμιέρα του DSG! Εδώ έχουμε το παραδοσιακό 6άρι χειροκίνητο, που εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,5 δλ. και τελική 247 χλμ./ώρα, πάντα σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης 4Motion και τον V6 των 3.2 λίτρων, που αποδίδει 240 ίππους στις 6.200 σ.α.λ. και 310 Nm στις 3.000 σ.α.λ.
Η τιμή του κατακόκκινου R32 ορίζεται στις 25.000 λίρες, κάτι που το τοποθετεί στην περιοχή των 30.000 ευρώ (29.381 για την ακρίβεια). Λίγα δεν είναι για αυτοκίνητο σχεδόν 20ετίας, αλλά η σπανιότητα του χρώματος και η σημειολογία του μοντέλου υπόσχονται απόσβεση στο μέλλον.