Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είναι η αποθέωση της ελεύθερης αγοράς. Πουλάς ό,τι θες, όσο θες. Αν, δε, ξέρεις να συνοδεύεις την πώληση με τις κατάλληλες δόσεις «σάλτσας», τότε φτάνεις να ζητάς όσα σου λείπουν. Παίρνουμε για παράδειγμα το Sunny GTi-R.
To τελευταίο rally replica της Nissan παρουσιάστηκε το 1990 και έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1994, για μια και μόνο γενιά. Οπότε είναι αρκετά σπάνιο, ειδικά σε εργοστασιακή μορφή. Τα τροπέτα με τον SR20DET έδιναν και έπαιρναν, καθιστώντας εύρημα το αυθεντικό GTi-R. Επίσης, η «σκιά» του δεν συγκρίνεται με αυτές των Mitsubishi Lancer Evo και Subaru Impreza STI, ούτε μπορεί να συναγωνιστεί σε απήχηση τη Lancia Delta Integrale και το Ford Escort Cosworth. Πρόκειται, δηλαδή, για ένα αρκετά ξεχωριστό αυτοκίνητο, αλλά όχι στα επίπεδα του να μπορεί να ζητήσει κάποιος 60 ή 70 χιλιάρικα για αυτό. Μια 50άρα αν είναι σε εξαιρετική κατάσταση, όμως, μπορεί να τα πιάσει. Εύκολα.
Αυτό που βλέπουμε, μας έρχεται από το 1992. Βόλτες δεν έκανε, καθώς το οδόμετρο δείχνει μόλις 4.472 χλμ. – άρα ούτε 140 χλμ. ετησίως, στο διάστημα αυτών των 32 ετών που έχουν περάσει από τις αρχές των 90’s! Πρόκειται για ένα από τα 668 αριστεροτίμονα Sunny GTi-R που κυκλοφόρησαν (εργοστασιακά, δεν συζητάμε για τροπέτα), αλλά και ένα από τα μόλις 27 που φόρεσαν το φλογερό Flame Red χρώμα. Την απολύτως «μαμά» κατάσταση δεν αλλοιώνει η παρουσία aftermarket ζαντών, ίσα-ίσα που οι 17άρες της OZ ολοκληρώνουν το παρουσιαστικό. Και κάπως έτσι, να οι 50.500 ευρώ που εκταμιεύτηκαν για την αγορά του!
Να θυμίσουμε πως το κορυφαίο Sunny N14 αποδίδει 220 άλογα στις 6.400 σ.α.λ. και 267 Nm στις 4.800 σ.α.λ. από τον 2λιτρο τετρακύλινδρο τούρμπο, έχοντας να κινήσει μόλις 1.220 κιλά. Ως αποτέλεσμα, οι επιδόσεις έφταναν στα επίπεδα του 300ZX! Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονταν σε 6,0 δλ. και η τελική άγγιζε τα 230 χλμ./ώρα, την ώρα που το σύστημα τετρακίνησης ATTESA AWD έπαιρνε «κεφάλια» στις στροφές.