Η Stellantis έχει μεγάλα σχέδια για τις premium μάρκες της, που περιλαμβάνουν την πολυθρύλητη (και αρκετά χρόνια καθυστερημένη) αναγέννηση της Lancia. Νέα μοντέλα είναι επίσης καθ’ οδόν για Alfa Romeo και DS, με τη γαλλο-ιταλική συμμαχία να ετοιμάζει γενικευμένη σύρραξη στα πολυτελή segment της αυτοκινητοβιομηχανίας. Μέχρι να γίνουν όλα αυτά, όμως, η μάχη με τις υπερδυνάμεις του χώρου, όπως η Mercedes, φαντάζει άνιση.
Τα στοιχεία πωλήσεων για το πρώτο εξάμηνο του 2021 έδειξαν αύξηση για τις 3 εταιρίες, κάτι αναμενόμενο μετά το καταστροφικό 2020. Alfa Romeo, DS Automobiles και Lancia πούλησαν συνολικά και σε παγκόσμια κλίμακα 79.300 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 21% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Συγκριτικά με το προ πανδημίας 2019 όμως, οι απώλειες ανέρχονται σε 33.400 αντίτυπα (112.700 κομμάτια η προ διετίας επίδοση). Μεταξύ των τριών, αυτή που μπορεί να αισθάνεται περήφανη είναι η Lancia.
Παρά το γεγονός πως η θρυλική φίρμα έχει μείνει μόνο με το 10χρονο Ypsilon, κι αυτό για επιλεγμένες αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σημείωσε το μεγαλύτερο βαθμό ανάπτυξης, με 44%! Συγκριτικά, Alfa Romeo και DS αύξησαν τα ποσοστά τους μόνο κατά 13% και 10% αντίστοιχα. Σε καθαρά αριθμητικό επίπεδο, πάλι η Lancia κερδίζει τις εντυπώσεις. Στο πρώτο εξάμηνο του ’21 κατάφερε να πουλήσει περίπου 27.000 Ypsilon, ξεπερνώντας ολόκληρη τη γκάμα της DS (DS 3, DS 7 και DS 9, τώρα παρουσιάστηκε το DS 4) για 1.000 μονάδες και φτάνοντας μια ανάσα από αυτή της Alfa Romeo (Giulia, Stelvio, Giulietta σε ελάχιστες αγορές), η οποία έκλεισε το πρώτο μισό του τρέχοντος έτους στις 28.000 ταξινομήσεις!
Εκεί που τα πράγματα αρχίζουν αλήθεια να χλωμιάζουν για τις premium βλέψεις της Stellantis, είναι όταν βάλεις δίπλα-δίπλα τους αριθμούς της Mercedes. Ο γερμανικός κολοσσός έκλεισε το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου στα 1,04 εκατ. αυτοκίνητα! Τις εξαμηνιαίες 79.300 μονάδες των Lancia-DS-Alfa, η Στουτγκάρδη τις κατασκευάζει μέσα σε μόλις 14 μέρες! Ακόμα πιο ψυχοφθόρα για την premium διμερή Γάλλων και Ιταλών, είναι η σύγκριση των μεγεθών με βάση τις συνολικές τους επιδόσεις. Και οι τρεις μαζί, μετά βίας ξεπέρασαν τις 79.000 μονάδες. Μόνη της η GLA, από την άλλη, κατάφερε να βρει 81.000 αγοραστές!
Προφανώς, καθαρά από ευρύτητα γκάμας να το δούμε, έχουμε να κάνουμε με κλασική περίπτωση Δαβίδ εναντίον Γολιάθ. Alfa Romeo, DS και Lancia αριθμούν συνολικά 6 μοντέλα. H Mercedes, μόνο στην κατηγορία των SUVs, προσφέρει 9 διαφορετικές επιλογές! Στο σύνολο, φτάνει τα 32 μοντέλα – δίχως να υπολογίζουμε τις διαφορετικές εκδόσεις. Καταλαβαίνουμε, κοινώς, τι «κουπί» έχουν να τραβήξουν οι Tonale και Brennero για την εμπορική αναστήλωση της Alfa, αλλά και πόσο σημαντική υπόθεση είναι η αναγέννηση της Lancia.