Πριν από 16 χρόνια, ένα αυτοκίνητο επαναπροσδιόρισε την έννοια της ταχύτητας και της ισχύος για τα αυτοκίνητα παραγωγής, ανεβάζοντας τις τετράτροχες υπερκατασκευές και δημιουργώντας τα hypercars. Αυτό το μνημειώδες αυτοκίνητο, ήταν η Bugatti Veyron 16.4.
Επειδή, όμως, τα 1.001 άλογα/1.250 Nm και τα 408 χλμ./ώρα τελικής, από το 2005 μέχρι το 2010 είχαν αρχίσει να γίνονται «πασέ», οι μηχανικοί της Bugatti εξέλιξαν τη Super Sport. Την πιο αεροδυναμική και ισχυρότερη εκδοχή της Veyron, που έσπασε κάθε ιστορικό κοντέρ με την επίδοση των 431,072 χλμ./ώρα και έγινε το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής όλων των εποχών, το 2010. Φυσικά, αργότερα ξεπεράστηκε από το Koenigsegg Agera RS και πλέον έχουμε φτάσει να μιλάμε για 500 χλμ./ώρα. Ωστόσο, η Veyron SS συνιστά σημείο-σταθμό στην αυτοκίνηση. Για αυτό και όταν κάποια από τις μόλις 30 που κατασκευάστηκαν βρεθεί σε δημοπρασία, οι τιμές «χτυπάνε» αποκλειστικά την πόρτα σεΐχηδων και λοιπών κροίσων.
Η μαύρη ματ που βλέπουμε, δε, κρατάει μια επιπλέον σημειολογική διάκριση. Είναι η τελευταία Super Sport που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής. Ταξινομήθηκε το 2014, σε ένα ξεχωριστό μαύρο ματ χρώμα και με κατακόκκινα δέρματα στο εσωτερικό. Μέχρι σήμερα έχει διανύσει μόλις 2.016 χλμ. και είναι άψογα συντηρημένη, με υπερ-πλήρες βιβλίο service. Ο τετρατούρμπινος 8.0 W16 αποδίδει 1.200 ίππους στις 6.400 σ.α.λ. και 1.500 Nm στις 3.000-5.000 σ.α.λ. (+199 άλογα και +250 Nm σε σχέση με τη Veyron), τροφοδοτώντας όλους τους τροχούς μέσω του 7τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Οι επιδόσεις παραμένουν συγκλονιστικές, με 2,5 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, 6,7 δλ. για το 0-200 χλμ./ώρα, 16,1 δλ. για το 0-300 χλμ./ώρα και ηλεκτρονικά περιοριζόμενη τελική (για την προστασία των ελαστικών) στα 415 χλμ./ώρα.
Οι εκτιμήσεις για το τελικό ποσό της δημοπρασίας από την Tom Hartley Jnr, τοποθετούν την τελευταία (το γράφει σε προσκέφαλα και μαρσπιέ) Veyron Super Sport κάπου μεταξύ των 1,7 και 2,5 εκατομμυρίων ευρώ. Ενδεικτικά, 1,9 εκατ. ευρώ κόστιζε όταν ήταν καινούργια…