Στην πορεία της Ford έχουν υπάρξει πολλά γρήγορα μοντέλα, υπό τη σημαία «RS». Δεν ξεχνιούνται τα Sierra RS500 και Escort RS Cosworth, ούτε οι τρεις γενιές Focus RS. Σαν τα παλιά, καλά και λατρεμένα Escort όμως δεν έχει. Το περισσότερο χειροκρότημα παίρνει το RS1800, που έγινε πασίγνωστο με τα χρώματα της Rothmans και τον Ari Vatanen πίσω από τιμόνι. Ο «Ιπτάμενος Φιλανδός» πήρε τον τίτλο στο πρωτάθλημα Οδηγών το 1981, με την Rothmans Rally Team να παραμένει μέχρι σήμερα η μοναδική ιδιωτική ομάδα που κατέκτησε πρωτάθλημα στο WRC. Το RS1800 είχε έναν μεγαλύτερο αδερφό, το RS2000.
Για την ακρίβεια, το RS1800 αναλόγως διοργάνωσης και κανονισμών, έφερε το μεγαλύτερο μοτέρ BDG της Cosworth των 1.975 κ.εκ. αντί του BDA των 1.840 κ.εκ. Ειδοποιός διαφορά μεταξύ των δυο RS, το χαρακτηριστικό εμπρός μέρος του 2000 με τα τετραπλά φωτιστικά σώματα και την διαφορετική μάσκα (slantnose). Τόσο το RS1800 όσο και το RS 2000, όπως και κάθε παλιό γρήγορο Ford, πλέον κοστολογούνται «στο Θεό». Ο ιδιοκτήτης του συγκεκριμένου δεν είχε αυτό κατά νου, όταν το κλείδωνε σε αποθήκη το 1988, αλλά προς όφελός του βγαίνει η συγκεκριμένη κίνηση.
Ο κάτοχος του μαύρου και άψογου RS2000 φοβόταν τόσο πολύ τους κλέφτες, ώστε προτίμησε να βάλει το αυτοκίνητο εσώκλειστο για σχεδόν 40 χρόνια ώστε να έχει το κεφάλι του ήσυχο. Πριν μπει στην απομόνωση είχε προλάβει να γράψει 17.291 μίλια (27.827 χλμ.) από το 1979, όντας διατηρημένο σε άψογη κατάσταση. Κάτω από το καπό δεν κρύβεται κάποια μοτερούκλα της Cosworth, αλλά ο κλασικός 2.0λιτρος των 110 ίππων του Pinto, σε συνεργασία με 4άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Από επιδόσεις μην περιμένετε πολλά (0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ., τελική κάπου στα 175-180 χλμ./ώρα), αλλά από τιμή προσδεθείτε.
Ο πωλητής ζητά 94.195 λίρες, που ισοδυναμούν με 110.020 ευρώ! Αντίτιμο που καθιστά το συγκεκριμένο ως ένα από τα ακριβότερα Escort σε αγγελία ή δημοπρασία.