Τι κι αν έχουν περάσει 31 χρόνια από το ντεμπούτο του; Το Mazda RX-7 FD συνεχίζει να θρέφει όνειρα και επιθυμίες, απολαμβάνοντας του θαυμασμού και της νοσταλγίας σε όλα τα μήκη και πλάτη της αυτοκινητικής υφηλίου. Ειδικά όταν μιλάμε για σπέσιαλ εκδόσεις, όπως το Type R.
H τρίτη γενιά του εμβληματικού sportscar από τη Χιροσίμα κυκλοφόρησε σε πολλές ειδικές εκδόσεις. Μία από τις πρώτες ήταν το Type R (αλλιώς Efini), που συνδύαζε τους 255 ίππους και τα 294 Nm του 1.300άρη biturbo Wankel με χαμηλότερο βάρος, μεγαλύτερα φρένα και πιο εστιασμένο σετάρισμα σε ανάρτηση-πλαίσιο. Κατόπιν πολλών περικοπών στον εξοπλισμό, η ζυγαριά σταμάταγε 40 κιλά νωρίτερα από το κανονικό FD (1.260 αντί 1.300). Σε αντίθεση με τα μεταγενέστερα RS, Spec A/B/C, Spirit R κι ούτω καθεξής, το πρώτο «Τάπερ» δεν ξεχώριζε εμφανισιακά από το απλό μοντέλο. Μόνο στα σήματα έβρισκες αλλαγές, μαζί με τα πιο hardcore μπάκετ (με suede αντί δέρμα) και το διαφορετικό τιμόνι.
Συνολικά 1.504 αυτοκίνητα βγήκαν σε κυκλοφορία, όλα για την ιαπωνική αγορά. Εννοείται πως αρκετά βρήκαν το δρόμο για άλλες χώρες, καλή ώρα το συγκεκριμένο που είναι και βελτιωμένο. Οι 17άρες της Rays, οι χαρακτοί δίσκοι και οι δαγκάνες της Endless, το coilover kit της Öhlins, τα μεγαλύτερα intercooler/μπεκ και η νέα πολλαπλή εισαγωγής στον 13B, άπαντα aftermarket. Η θολόμπαρα που περιβάλει τον Wankel, αντίθετα, είναι εργοστασιακή. Η αγγελία δεν αναφέρει πόσα άλογα καταλήγουν στους πίσω τροχούς (μέσω επίσης νέου μπλοκέ), αλλά κατά πάσα πιθανότητα είναι περισσότερα από τα 255 που είχε το 1992. Από πλευράς χιλιομέτρων το κοντέρ δεν ξεπερνά τα 27.004, με τον σημερινό (δεύτερο) ιδιοκτήτη να αναφέρει πως δεν έχει κάνει πάνω από 700. Πόσο κοστολογούνται όλα τα παραπάνω;
Για το εξαιρετικό αυτό ασημί (Silver Stone) RX-7 Type R δαπανήθηκαν 48.750 δολάρια (44.104 ευρώ), που είναι αρκετά χαμηλά για τη συλλεκτικότητα της εν λόγω έκδοσης. Το γεγονός, όμως, ότι δεν κρατάει την εργοστασιακή του μορφή, σίγουρα έπαιξε τεράστιο ρόλο στη διαμόρφωση της τιμής.