Η Kappa ενσαρκώνει καλύτερα από όλες τις Lancia τον premium χαρακτήρα της εταιρίας από το Τορίνο, που συμπλήρωνε ιδανικά το αγωνιστικό DNA της. Η απόσυρση της Integrale από το WRC σήμανε και το τέλος της αγωνιστικής παρουσίας των Ιταλών, βέβαια, όμως αρκεί μια ματιά στο μοτέρ και τις επιδόσεις της κορυφαίας Kappa για να διαπιστώσει πως ο χαρακτήρας δεν «ξορκίστηκε» ποτέ.
H ναυαρχίδα της Lancia ήταν στην αγορά από το 1994 μέχρι το 2000 και προσφερόταν με μια ευρεία γκάμα κινητήρων. Το γεγονός ότι όλοι ήταν από 2 λίτρα και πάνω περιόρισε το εμπορικό ενδιαφέρον στη χώρα μας, όμως αρκετές Kappa βρήκαν στέγη σε κάποιο ελληνικό γκαράζ. Διεθνώς, αυτή που πούλησε περισσότερο ήταν η 2λιτρη ατμοσφαιρική 20βάλβιδη των 146 και αργότερα 155 ίππων. Η ιταλική μπερλίνα και η κουπέ εκδοχή της υπήρξε ένα από τα ελάχιστα μοντέλα που διατέθηκε με πλήρη γκάμα μοτέρ, τα οποία στην πλειονότητα τους διέθεταν 5 κυλίνδρους!
Για την ακρίβεια μόνο ο 2λιτρος 16βάλβιδος τούρμπο ήταν τετρακύλινδρος, με απόδοση 205 ίππων και 298 Nm. Η κορυφαία εκδοχή, ωστόσο, δεν ήταν άλλη από αυτή με τον 2λιτρο 20βάλβιδο πεντακύλινδρο τούρμπο των 220 ίππων. Το μοτέρ του Fiat Coupe 20V Turbo Plus, με άλλα λόγια. Και αν το Coupe έγινε γνωστό ως η Ferrari του φτωχού, τότε η κορυφαία Kappa αντιπροσωπεύει πλήρως τον αντίστοιχο παραλληλισμό με τις Maserati. Ο συνδυασμός πολυτέλειας, εξοπλισμού, αρχοντικής αύρας και επιδόσεων παρέπεμπε κάλλιστα σε detuned εκδοχή των Ghibli ή Quattroporte, καθώς με 220 ίππους στις 5.750 σ.α.λ. και 315 Nm στις 2.750 σ.α.λ. η Kappa επιτάχυνε στα 100 χλμ/ώρα από στάση εντός 7,3 δλ. και έφτανε μέχρι τα 243 χλμ./ώρα τελικής.
Μία άψογη Ιταλίδα του 2000 διατίθεται προς πώληση, με 169.000 χλμ. και δίχως ίχνος παραμέλησης σε αμάξωμα και εσωτερικό (εικάζουμε και στα μηχανικά μέρη). Έναντι 4.716 ευρώ, δε; Κανονική ευκαιρία!