Η Volvo χτύπησε κατευθείαν φλέβα χρυσού με το EX30, από όταν παρουσιάστηκε. Οι παραγγελίες γέμισαν τα βιβλία κατά χιλιάδες, λίστες αναμονής δημιουργήθηκαν και οι Σουηδοί απολαμβάνουν ένα από τα πιο καλοπουλημένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αλλά όχι παντού. Γιατί μπορεί στην Ευρώπη και την Κίνα να πηγαίνει «τρένο», όμως στο έτερο μέλος της εμπορικής «Αγίας Τριάδας» για την αυτοκίνηση, τα πράγματα προς το παρόν είναι διαφορετικά.
Στην Αμερική, περί ούσης ο λόγος, η Volvo αντιμετωπίζει ένα ιδιότυπο πρόβλημα με τη διάθεση του EX30. Λόγω της κατασκευής του στην Κίνα, αναγκαστικά υπόκειται στους «φαρμακερούς» δασμούς που επιβάλλουν οι Η.Π.Α. στα κινεζικά προϊόντα. Μέχρι το Σεπτέμβρη, η επιβάρυνση ήταν στο λογικό 25%. Από τότε και μετά, όμως, το χαράτσι γράφει 100%, συν 25% για τις μπαταρίες ιόντων-λιθίου (φτάνοντας μέχρι το 400% σε κάποιες περιπτώσεις). Άρα ένα EV κινεζικής κατασκευής, φορτώνεται μίνιμουμ με 125% φόρους στις Ηνωμένες Πολιτείες. Κανονισμός που δεν διαχωρίζει την έδρα του κατασκευαστή, κάτι που σημαίνει ότι το EX30 δεν τη γλιτώνει λόγω σουηδικού «διαβατηρίου».
Η Volvo έχει κάνει ό,τι περνούσε από το χέρι της για να κρατήσει την τιμή σε λογικά επίπεδα, αλλά και πάλι ο τιμοκατάλογος ανοίγει στις 44.900 δολάρια (41.695 ευρώ). Επιδότηση αγοράς δεν υφίσταται λόγω κινεζικής κατασκευής, οπότε έξτρα τροχοπέδη στην εμπορική του πορεία. Αξίζει να αναφέρουμε πάντως πως η τιμή αφορά το δικινητήριο Dual Motor των 428 ίππων, που είναι και το μόνο διαθέσιμο στις Η.Π.Α. Προς το παρόν δεν προσφέρεται για αγορά το μονοκινητήριο των 272 ίππων, ωστόσο αυτό -μαζί κυρίως με την τιμή- αναμένεται να αλλάξει στους πρώτους μήνες του 2025.
Από τη νέα χρονιά θα ξεκινήσει η παραγωγή του EX30 στο Βέλγιο, στη μονάδα συναρμολόγησης της Γάνδης, που θα απαλλάξει το πέρασμά του στον Ατλαντικό από τους βαρύτατους δασμούς. Κίνηση που αναμένεται να εκτοξεύσει τη ζήτηση του σουηδικού best seller σε μια από τις μεγαλύτερες αγορές του πλανήτη, όπου τα Volvo διαχρονικά διατηρούν ευρύ και πιστό κοινό.