Δεν χρειάζεται ένας σκασμός λεφτά για να αποκτήσει κανείς ένα καλό μεταχειρισμένο. Η αγορά είναι γεμάτη «διαμαντάκια», με κόστος χαμηλότερο ακόμα και των 1.000 ευρώ. Δείτε το συγκεκριμένο μπλε VW Passat B5.5.
Αγοράστηκε πριν λίγο καιρό από το Car Throttle έναντι 500 λιρών (592 ευρώ), στα πλαίσια σχετικής ενότητας των Άγγλων. Το γερμανικό μεσαίο είχε 270.000 μίλια (434.500 χλμ.) όταν περιήλθε στην ιδιοκτησία του CT, αριθμός λογικός για δεδομένα πετρελαιοκινητήρα. Έκτοτε ο 1.9 TDI συνεχίζει να προσθέτει χιλιόμετρα στο βιογραφικό του, αποδεικνύοντας την μηχανική επάρκεια του αυτοκινήτου. Κάτι που ισχύει και για τη συνεργασία του με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. To Passat των 600 ευρώ, λοιπόν, πηγαίνει. Δεν αντιμετωπίζει προβλήματα με κινητήρα ή μετάδοση, ταξιδεύει κανονικότατα -με το cruise control μάλιστα σε λειτουργία- και μέση κατανάλωση 4,7 λίτρων/100 χλμ.! Βλέποντας την πολύ καλή κατάσταση του αμαξώματος, νομίζεις πως ο προηγούμενος ιδιοκτήτης τρελάθηκε και το «σκότωσε» τόσο φθηνά. Είναι αλήθεια;
Όχι ακριβώς. Το αυτοκίνητο όντως βρισκόταν σε απολύτως λειτουργική κατάσταση και δίχως σοβαρές ανορθογραφίες στα μηχανικά μέρη, όταν αποκτήθηκε από το Car Throttle. Η χαμηλή του τιμή, ωστόσο, δικαιολογήθηκε αυτόματα μόλις άνοιξε η πόρτα του οδηγού. Η καμπίνα θύμιζε, δίχως υπερβολή, στάβλο ή χοιροστάσιο, μετά των αναλόγων οσμών φυσικά. Η κατάσταση του εσωτερικού ήταν τόσο τραγική, ώστε χρειάστηκε η αφαίρεση των καθισμάτων και των περισσότερων επενδύσεων για να τις «πιάσει» ο βιολογικός καθαρισμός, ενώ σε κάποια σημεία απαιτήθηκε η αντικατάστασή τους με καινούργιες. Αλλαγή χρειάστηκαν και τα πίσω αμορτισέρ, τα οποία ήταν τόσο «τελειωμένα» ώστε το πίσω μέρος είχε κάτσει.
Παρόλα αυτά, και με δεδομένη την όλη κατάσταση του Passat, τα σχεδόν 600 ευρώ χαρακτηρίζονται ως «ευκαιρία» καθώς ανταποκρίνονται σε ένα πλήρως λειτουργικό όχημα, όπου δουλεύουν άψογα όλα τα μηχανικά και ηλεκτρικά μέρη. Μοναδική παραφωνία η «ευωδία» του εσωτερικού και τα δυο πίσω αμορτισέρ.