Η BMW εξυφαίνει μια από τις μεγαλύτερες σχεδιαστικές, αλλά και κατασκευαστικές, αλλαγές στην ιστορία της. Το πρωτότυπο Neue Klasse X μας δείχνει το δρόμο που σκοπεύουν να πάρουν οι Βαυαροί στο μέλλον, ερχόμενη ένα βήμα πιο κοντά στα αυτοκίνητα παραγωγής από τη σεντάν Neue Klasse.
Το φουτουριστικό crossover καταρχάς αλλάζει μιας από τις βασικότερες πηγές επικρίσεων στις σημερινές «Μπέμπες»: τη μάσκα. Για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια εμφανίζεται BMW που δεν χαρακτηρίζεται από μεγέθυνση, αλλά σμίκρυνση της μάσκας. Τα «νεφρά» συμπτύσσονται σε διαστάσεις, παραμένοντας περισσότερο κάθετα σε διαμόρφωση και θυμίζοντας τις BMW των 70’s. Τα διπλά φανάρια παίρνουν LED και διαγώνια μορφή, ενώ το έτερο διαχρονικό χαρακτηριστικό γνώρισμα της Βαυαρικής τεχνοτροπίας, ήτοι το «Hofmeister kink» (η γωνία που σχηματίζουν τα πλαϊνά πίσω παράθυρα), συνεχίζει να δίνει τον σχεδιαστικό ρυθμό στο προφίλ.
Τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα πίσω και οι πλουσιοπάροχες γυάλινες επιφάνειες επίσης διαμορφώνουν τη σχεδίαση της Neue Klasse X, ωστόσο εκεί που εστίασαν οι «πένες» (και τα υπολογιστικά προγράμματα) του Μονάχου ήταν στην αεροδυναμική. Σύμφωνα με τη BMW, η Neue Klasse X εμφανίζει 20% λιγότερες αεροδυναμικές αντιστάσεις συγκριτικά με τα υπάρχοντα SUV της εταιρίας, με τους τροχούς και τα ελαστικά να έχουν εξελιχθεί ειδικά για αυτό το σκοπό, συμβάλλοντας συνολικά σε μια αύξηση της αυτονομίας κατά 25%.
Στο εσωτερικό της BMW Vision Neue Klasse τα αναλογικά χειριστήρια έχουν μειωθεί στο ελάχιστο. Η αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπου και αυτοκινήτου πραγματοποιείται μέσω του BMW Panoramic Vision, της κεντρικής οθόνης και των πλήκτρων πολλαπλών λειτουργιών στο τιμόνι. Η εμπειρία χρήστη ολοκληρώνεται με το BMW Intelligent Personal Assistant που ελέγχεται αξιόπιστα μέσω φωνητικών εντολών. Με το BMW Panoramic Vision, το οποίο θα είναι διαθέσιμο για πρώτη φορά στη Neue Klasse, οι πληροφορίες προβάλλονται στο ιδανικό ύψος στο οπτικό πεδίο του οδηγού και, για πρώτη φορά, σε όλο το πλάτος του παρμπρίζ. Στην επόμενη γενιά του BMW iDrive, τόσο ο οδηγός όσο και ο συνοδηγός μπορούν να αλληλεπιδρούν με τις πληροφορίες που εμφανίζονται στο BMW Panoramic Vision. Οι οδηγοί μπορούν να μετακινήσουν περιεχόμενο που εμφανίζεται στην κεντρική οθόνη στο BMW Panoramic Vision με μια απλή χειρονομία.
Εκτός από τους εξαιρετικά αποδοτικούς ηλεκτροκινητήρες, οι σημαντικές εξελίξεις στη νέα τεχνολογία BMW eDrive περιλαμβάνουν πρόσφατα εξελιγμένες στρογγυλές κυψέλες μπαταρίας, με πάνω από 20% υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με τις πρισματικές κυψέλες που χρησιμοποιούνταν στο παρελθόν. Η έκτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive θα βελτιώσει την ταχύτητα φόρτισης για τα μοντέλα Neue Klasse κατά έως και 30%, αυξάνοντας συγχρόνως την αυτονομία τους έως και 30%. Ως αποτέλεσμα όλων αυτών των μέτρων, η συνολική αποδοτικότητα του οχήματος θα αυξηθεί έως και 25%.