Τα προβλήματα με την έλλειψη μικροτσίπ δεν σταματάνε, έστω κι αν έχουν μετριαστεί σε σχέση με πριν ένα ή δυο χρόνια. Κάποιοι κατασκευαστές έχουν καταφέρει να βρουν την έξοδο του τούνελ, αλλά η πλειονότητα ακόμα παλεύει με διαταραχές στις μονάδες παραγωγής. Η VW δεν έχει καταφέρει ακόμα να απαλλαγεί από το σκόπελο των ελλειμμάτων στους ημιαγωγούς, και δεν προβλέπει να το κάνει ούτε τον επόμενο χρόνο.
O επικεφαλής προμηθείων της γερμανικής εταιρίας μίλησε στο Automobilwoche, παραθέτοντας τις ανησυχίες του για το μέλλον της βιομηχανίας λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων: «Λόγω της γενικότερης γεωπολιτικής κατάστασης, το πρόβλημα θα γίνει πιο πολύπλοκο και δύσκολο» είπε ο Murat Aksel, για να συμπληρώσει: «Οι επενδύσεις για αύξηση στις ποσότητες των ημιαγωγών έχουν ήδη προγραμματιστεί, αλλά πιθανότατα να έχουμε δομικές ελλείψεις μέχρι το 2023, σε ολόκληρη τη διάρκειά του». Τον περασμένο Φλεβάρη ο Aksel είχε δηλώσει πως τα ζητήματα θα επιλύονταν μέχρι το τέλος του 2022, αλλά προφανώς οι εξελίξεις διαφοροποίησαν δραματικά τις προβλέψεις. Οπότε «καλό 2024».
Τα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν χάσει 3,23 εκατομμύρια οχήματα λόγω έλλειψης μικροτσίπ φέτος, κι ακόμα η χρονιά δεν έχει τελειώσει. Το νούμερο αυτό έρχεται να προστεθεί στο καταστροφικό 2021, όπου χάθηκαν περισσότερες από 10 εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως! Η Βόρεια Αμερική και η Ευρώπη έχουν δεχτεί το μεγαλύτερο πλήγμα, με την παραγωγή να μειώνεται κατά 1.147.000 μονάδες στην πρώτη και 1.089.000 στη Γηραιά Ήπειρο, την ώρα που αναλυτές αναμένουν ότι το 2022 θα τελειώσει με 4.071.200 χαμένα οχήματα λόγω των δυσλειτουργιών στην παραγωγική διαδικασία.