Το Passat δεν είναι απλά ένα μοντέλο στην γκάμα της VW. Πρόκειται για το μακροβιότερο εν ενεργεία όνομα στο Βολφσμπουργκ, μετρώντας κοντά στα 50 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας, μετρώντας πάνω από 30 εκατομμύρια πωλήσεις και αποτελώντας συνώνυμο των μεσαίων σεντάν από το 1973. Όλα τα ωραία, όμως, κάποτε φτάνουν σε ένα τέλος. Αυτό των τετράθυρων μοντέλων έχει προεξοφληθεί καιρό τώρα, δίχως να μπορεί να γλιτώσει ούτε ένα από τα πιο επιτυχημένα παγκοσμίως.
Ο CEO του γερμανικού κολοσσού επιβεβαίωσε αυτό που ακουγόταν εδώ και μια διετία: ότι η επόμενη γενιά Passat θα διατίθεται αποκλειστικά με station wagon αμάξωμα. Ο Thomas Schäfer έδωσε την είδηση μέσω του Automotive News, επικυρώνοντας το τέλος του τετράθυρου Passat παρότι πέρσι ήταν το πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητο της κατηγορίας, στην Ευρώπη! Ο Γερμανός ανέφερε ότι το νέο, και αποκλειστικά estate, μεσαίο της «ΦαουΒε» θα ξεκινήσει να πωλείται στη Γηραιά Ήπειρο το Σεπτέμβριο, οπότε την παρουσίαση του Passat MK9 θα πρέπει να την περιμένουμε εντός του καλοκαιριού.
Ριζικές αλλαγές θα έχουμε και στον τομέα της παραγωγής, καθότι το νέο Passat θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Μπρατισλάβας, στη Σλοβακία, μαζί με το επόμενο Superb. Μέχρι πρότινος η συναρμολόγηση γινόταν στο Έμντεν, οπότε η νέα γενιά Passat εκτός από αμιγώς Variant (ονομασία που λογικά θα καταργηθεί, αφού δεν θα χρειάζεται ο διαχωρισμός από το σεντάν) θα είναι και η πρώτη που δεν θα είναι «made in Germany».
Η 9η γενιά του γερμανικού μεσαίου θα διαθέτει πλήρη γκάμα κινητήριων συνόλων, με βενζίνη, ντίζελ, υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές επιλογές να είναι διαθέσιμες στους αγοραστές. Το ίδιο ισχύει για τα συστήματα μετάδοσης, που θα ποικίλουν σε μπροστοκίνητο και τετρακίνητο 4Motion. Το χειροκίνητο κιβώτιο δεν είναι σίγουρο πως θα συνεχίσει, καθώς εξετάζεται το ενδεχόμενο να διατίθενται όλες οι εκδόσεις με παραλλαγές του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DSG.