Δεν είναι, δα, κανένα μυστικό ότι το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων οδεύει γοργά και σταθερά προς τα «σκραπ» της Ιστορίας. Τα παραδοσιακά αυτόματα με μετατροπέα ροπής, αλλά κυρίως τα διπλού συμπλέκτη έχουν φτάσει σε τέτοιο σημείο απόδοσης, που ο συντονισμός των άκρων για την αλλαγή σχέσης θεωρείται σχεδόν απαρχαιωμένο έθιμο για τους ρομαντικούς της αυτοκίνησης.
Η εταιρία που δημιούργησε το DSG φαίνεται πως είναι έτοιμη να αποχαιρετήσει το χειροκίνητο, σύμφωνα με τα όσα δημοσιεύει το Auto Motor und Sport. Οι Γερμανοί αναφέρουν πως από το 2030, συμπλέκτης στο αριστερό πόδι και ανακάτεμα λεβιέ δεν θα απασχολούν τους οδηγούς νέων μοντέλων του VW Group. Η επέλαση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα σημάνει το τέλος του χειροκίνητου όχι μόνο για τα VW, αλλά και για τις Skoda, SEAT και Audi.
Αυτή τη στιγμή τα Golf GTI και Golf R διαθέτουν 6άρι μηχανικό κιβώτιο, αποτελώντας τους «κράχτες» του χειροκίνητου στο Group. H επιλογή της χειροκίνητης μετάδοσης απαντάται σε πολλά μοντέλα, αλλά σταδιακά θα εκλείψει. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, το επόμενο Tiguan που θα λανσαριστεί το 2023, θα διατίθεται αποκλειστικά με DSG. Την ίδια χρονιά, λέγεται πως θα χάσει τη χειροκίνητη επιλογή και το Passat (το οποίο, ούτως ή άλλως, οδεύει ολόκληρο προς κατάργηση).