Πόσες θέσεις εργασίας έχουν χαθεί από το 2020;

Το 2020 αποτελεί χρονιά-ορόσημο για ολόκληρη την ανθρωπότητα, όχι μόνο την αυτοκίνηση. Ορόσημο με πλήρως αρνητική έννοια, βέβαια, καθώς όλοι θέλουμε να το ξεχάσουμε. Κι όχι μόνο αυτή τη χρονιά, αλλά και μεγάλο διάστημα από αυτές που ακολούθησαν. Ο λόγος, φυσικά, δεν είναι άλλος από την πανδημία του κορωνοϊού, τα «απόνερα» της οποίας ακόμα ταλαιπωρούν κόσμο και κοσμάκη. Κι όπως φαίνεται, θα συνεχίσουν για καιρό ακόμα.

Ο COVID-19 ισοπέδωσε εμπορικά (και δυστυχώς, όχι μόνο) τα πάντα, με εξαίρεση τις εταιρίες που αναπτύσσουν εφαρμογές τηλεδιασκέψεων και εκείνες της τεχνολογίας. Η αυτοκινητοβιομηχανία δέχτηκε ίσως το μεγαλύτερο πλήγμα από όλους, καθώς με τα λοκντάουν (άλλη λέξη αυτή που μας άφησε τραύμα) σε όλο τον πλανήτη, ουδείς οδηγούσε και ουδείς ενδιαφερόταν να αγοράσει καινούργιο αυτοκίνητο. Η διάθεση και η δυνατότητα για αγορά οχήματος μεταφέρθηκε και μετά το πέρας του κορωνοϊού, καθώς πολλοί βρέθηκαν να ψάχνουν για δουλειά μετά τη λαίλαπα του Covid. Εν τέλει επήλθε μια κανονικότητα, με τις πωλήσεις να ανεβαίνουν σταθερά και τη βιομηχανική τάξη να αποκαθίσταται σε ένα βαθμό. Αυτό είναι και το θέμα, όμως: σε ένα βαθμό. Όχι πλήρως.

Τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Προμηθευτών Αυτοκινητοβιομηχανίας (CLEPA) αποτυπώνουν όχι απλά πλήρως, αλλά γλαφυρότατα την κατάσταση στο εργασιακό μέτωπο του κλάδου, την τελευταία τετραετία. Από το 2020 και τούδε, λοιπόν, έχουν χαθεί 86.000 θέσεις εργασίας σχετικές με τη βιομηχανία των οχημάτων, ενώ έχουν δημιουργηθεί μόλις 30.000 – και ενώ η πρόβλεψη ήθελε πάνω από 100.000, μέχρι το 2025. 56.000 κόσμου, κοινώς, βρέθηκαν να ψάχνουν για δουλειά. Από αυτές τις 30.000 θέσεις που προέκυψαν, οι 19.000 αφορούν την ηλεκτροκίνηση. Τώρα, όμως, και αυτές μπαίνουν στο «μάτι του Κυκλώνα». Το εργοστάσιο της Audi στις Βρυξέλλες, για παράδειγμα, που κατασκευάζει τα Q8 και Q8 e-tron απειλείται με λουκέτο. Το ίδιο ισχύει για τις εγκαταστάσεις της VW στη Δρέσδη και το Όσναμπρυκ. 

Ο γενικός γραμματέας της CLEPA, Benjamin Kriger, τονίζει πως αυτές οι δύο δεν είναι οι μόνες περιπτώσεις, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για νέες απώλειες στο εργατικό δυναμικό, απόρροια του ενδεχομένου κλεισίματος εργοστασίων από πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο τομέα.

Get it on Google Play Download on the App Store