Αν είσαι σεντάν τη σήμερον ημέρα, θα πρέπει να κοιμάσαι με το ένα μάτι ανοιχτό. Η πάλαι ποτέ κυρίαρχη κατηγορία κοντεύει να εξαλειφθεί από τα crossover, αναγκάζοντας σε υποχρεωτική «συνταξιοδότηση» ακόμα και τρανταχτά ονόματα του segment, όπως τα Toyota Avensis (καιρό τώρα), Ford Mondeo (από πέρσι) και VW Passat (οσονούπω διαθέσιμο μόνο ως station wagon). Μιλώντας για «κούρσες» από το Βόλφσμπουργκ, αφού δεν τη γλίτωσε το Passat θα τη γλίτωνε το Arteon;
Υποψίες υπήρχαν από πέρσι, αλλά πλέον πιο επίσημο δεν γίνεται. Από τα χείλη του CEO της εταιρίας έρχεται η επιβεβαίωση, με το τέλος παραγωγής για τον πιο σπορ και premium αδελφό του Passat να προγραμματίζεται για το τέλος του 2024. Συνεπώς όποιος θέλει ένα Arteon, έχει ένα χρόνο ακόμα μπροστά του – τουλάχιστον με τα έως τώρα δεδομένα, καθώς δεν αποκλείεται να υπάρξει επιτάχυνση των διαδικασιών. Ο Thomas Schafer υπογράμμισε τη σημασία για κερδοφόρα αποτελέσματα από κάθε μοντέλο στη γκάμα της VW, κάτι που συνεπάγεται «ξεσκαρτάρισμα» στη διαμόρφωση του εμπορικού lineup.
«Θα επικεντρωθούμε σε έναν μικρό αριθμό μοντέλων, με αυθεντικά στοιχεία VW, που θα αποτελούν τον πυρήνα της εταιρίας. Κίνηση που θα μειώσει την πολυπλοκότητα και θα αυξήσει τα κέρδη», ήταν τα λόγια του Γερμανού. Οι λογιστές της «ΦαουΒε» θέλουν από κάθε μοντέλο να αποφέρει τουλάχιστον 6.5% ποσοστό κερδοφορίας, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος για αύξηση 10 δις ευρώ στα έσοδα μέχρι το 2026. Το Arteon δεν «βάζει μέσα» τη VW, για αυτό και έχει καταφέρει να επιβιώσει μέχρι τώρα. Αλλά δεν παρουσιάζει και τα νούμερα πωλήσεων που θα έπρεπε. Συνεπώς, το τέλος ήταν προδιαγεγραμμένο και αναμενόμενο, ειδικά μετά το λανσάρισμα του ηλεκτρικού ID.7. Ούτως ή άλλως, το Arteon έχει ήδη είτε αποσυρθεί εντελώς από κάποιες αγορές (η δική μας, για παράδειγμα), είτε προσφέρεται μόνο ως Shooting Brake.