Ούτε πρώτη, ούτε -δυστυχώς- τελευταία φορά είναι που μαθαίνουμε για το τέλος παραγωγής κάποιου σεντάν. Τα τετράθυρα τείνουν προς εξαφάνιση από τον κομήτη που λέγεται «SUV», με το Subaru Legacy να πρόκειται για το πιο πρόσφατο θύμα των crossover.
Το ιαπωνικό μεσαίο παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1989 και μέχρι σήμερα, μετράει 7 γενιές (5 βασικά, οι 2 περισσότερο facelift ήταν). Μιλάμε για το αυτοκίνητο που έβαλε τις «Πλειάδες» στα ράλλυ, όντας παράλληλα το μακροβιότερο στη γκάμα τους. Είπαμε, όμως. Όταν έχεις αντίπαλο τα SUV, όσο ιστορικός κι αν είσαι, κινδυνεύεις. Ειδικά από τη στιγμή που οι πωλήσεις, χρόνια τώρα, ακολουθούν φθίνουσα πορεία. Χαρακτηριστικό το -13,1% που κατέγραψε η εμπορική του πορεία στις Η.Π.Α., όπου εξακολουθεί να είναι σχετικά δημοφιλές, στο πρώτο τρίμηνο του 2024. Αναμενόμενα, λοιπόν, η απόφαση για την κατάργηση του Legacy ήταν θέμα χρόνου.
Σήμερα ήρθε το πλήρωμα αυτού, ή ορθότερα η ανακοίνωση πως έρχεται. Η Subaru Αμερικής επισημοποίησε πως φέτος και του χρόνου, το Legacy θα συνεχίσει κανονικά. Με το κλείσιμο του 2025, όμως, «τετέλεσται». Ο λόγος δεν είναι άλλος από τις χαμηλές πωλήσεις και τη μεταστροφή του αγοραστικού ενδιαφέροντος στα SUV, παράλληλα με την αλλαγή προσανατολισμού της Subaru και την έμφαση στο λανσάρισμα εξηλεκτρισμένων, αλλά και πλήρως ηλεκτρικών, μοντέλων. Οκτώ EV σχεδιάζει να προσθέσει στη γκάμα της η ιαπωνική φίρμα μέχρι το 2028, συνεπώς ό,τι περισσεύει αποχωρεί. Το Legacy δεν χωράει στο μέλλον της Subaru, έχοντας ήδη αποσυρθεί από πολλές αγορές (χρόνια τώρα λείπει από την Ευρώπη). Συνεπώς όσοι πιστοί στην Αμερική, προσέλθετε στις αντιπροσωπείες.