Παρά τις πλείστες όσες δυσκολίες στην παραγωγή λόγω έλλειψης μικροτσίπ, που επέφεραν παύσεις στη δραστηριότητα εργοστασίων και τεράστιες λίστες αναμονής, η Toyota κατάφερε να διατηρήσει τα σκήπτρα στην κορυφή των κατασκευαστών, και μάλιστα με σημαντική διαφορά από τον δεύτερο.
Η φίρμα από το Αΐτσι κατάφερε να διαθέσει 10.483.024 οχήματα πέρσι, περιλαμβανομένων των πωλήσεων από τις θυγατρικές Daihatsu και Hino, χάνοντας μόλις 0,1% σε σχέση με το 2021. Η παραγωγή αντίθετα αυξήθηκε, παρόλα τα προβλήματα, κατά 5,3% και έφτασε συνολικά τις 10.610.604 μονάδες. Η Toyota συναρμολόγησε 5,2% περισσότερα αυτοκίνητα συγκριτικά με το ’21, φτάνοντας τα 9.026.713 κομμάτια, ενώ η δυναμική των εγχώριων εργοστασίων ενισχύθηκε κατά 7,7% (2.656.009 μονάδες στο σύνολο). Ακόμα καλύτερα τα πήγαν οι μονάδες παραγωγής εκτός Ιαπωνίας, σημειώνοντας αύξηση 11,7% και ξεπερνώντας τα 6.370.700 αντίτυπα (6.370.704).
Το σημαντικότερο στατιστικό γεγονός ωστόσο, αποτυπώνεται στο άνοιγμα της «ψαλίδας» από τον δεύτερο. Τα προβλήματα στην παραγωγή και ο χαμός που προκλήθηκε στη Ρωσία, με τη συλλήβδην αποχώρηση κατασκευαστών από την εκεί αγορά, έπληξαν πολύ περισσότερο το VW Group από την Toyota. Οι Γερμανοί είδαν τις παγκόσμιες πωλήσεις τους να μειώνονται κατά 7,7%, μετατρέποντας το 2022 στη χειρότερη χρονιά του Βόλφσμπουργκ εδώ και μια δεκαετία. Απολύτως λογική η απόσταση των σχεδόν 2,2 εκατομμυρίων μονάδων από του Ιάπωνες, με το VW Group να σταματάει στα 8,3 εκατ. οχήματα για το περσινό έτος.