Ενώ εμείς αναπολούμε τις ΒΙΑΜΑΞ και ΤΕΟΚΑΡ, κάνοντας απολύτως τίποτα για να αναστήσουμε την παραγωγή οχημάτων στη χώρα μας, χώρες που είναι διαχρονικές δυνάμεις του κλάδου προσαρμόζονται, εξελίσσονται και προβαίνουν στις απαραίτητες κινήσεις. Η Ιταλία, για παράδειγμα, δεν εθελοτυφλεί, αναγνωρίζει πως Tesla και Κινέζοι είναι μεταξύ των νέων αφεντικών, οπότε ανοίγει διάπλατα τις βιομηχανικές της πόρτες προκειμένου να ενισχύσει την οικονομία της.
Κατά τη διάρκεια κοινοβουλευτικής ομιλίας, ο υπουργός βιομηχανικής ανάπτυξης, Adolfo Urso, δήλωσε ότι η κυβέρνηση λαμβάνει «θετικά σχόλια» από συνομιλίες με εταιρίες εκτός ιταλικών συνόρων, ούσα σε επαφή με την Tesla εδώ και αρκετούς μήνες. Ο Urso πρόσθεσε ότι διεξάγονται συζητήσεις και με τρεις κινεζικές μάρκες, αλλά δεν διευκρίνισε ποιες. Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος της BYD Ευρώπης, Michael Shu, δήλωσε πρόσφατα στο Reuters ότι η Ιταλία επικοινώνησε μαζί τους όταν η κινεζική εταιρεία αναζητούσε τοποθεσία για το πρώτο της εργοστάσιο στην Ευρώπη. Τελικά εγκαταστάθηκε στην Ουγγαρία (σ.σ. εμείς ακόμα κοιτάμε) και δεν έχει δεσμευτεί για δεύτερο ευρωπαϊκό εργοστάσιο, επομένως είναι μάλλον απίθανο να πάει προς Ιταλία μεριά σύντομα.
Ο Urso πιστεύει ότι η παραγωγικότητα της χώρας χρειάζεται να βρίσκεται τουλάχιστον στα 1,3 εκατομμύρια οχήματα ετησίως, για να διατηρήσει την εθνική της αυτοκινητοβιομηχανία λόγω των προκλήσεων που θέτει η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Η Stellantis είναι σήμερα ο μοναδικός μαζικός κατασκευαστής που δραστηριοποιείται στην Ιταλία και πέρυσι, παρήγαγε περίπου 750.000 οχήματα. Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, έχει δεσμευτεί να αυξήσει την παραγωγή σε 1 εκατομμύριο μονάδες, αριθμός που έφτασε για τελευταία φορά η εταιρεία το 2017 όταν είχαμε ακόμα την FCA (Fiat-Chrysler), πριν από τη συγχώνευση με τον PSA Groupe το 2021. Αυτή η δέσμευση από μόνη της, πάντως, φαίνεται πως δεν αρκεί για να ικανοποιήσει τις ιταλικές αρχές.