Το Dacia Duster μετράει ήδη 12 χρόνια και δύο γενιές από τότε που ξεκίνησε το λανσάρισμά του, έχοντας γράψει μια λαμπρή εμπορική πορεία. Γεγονός που βοήθησαν πολύ οι χαμηλές του τιμές, οι ντίζελ κινητήρες, η τετρακίνηση, η δυναμική του εμφάνιση και οι αρκετοί χώροι. Στην πορεία δέχτηκε αναβαθμίσεις σε διάφορους τομείς, όμως διατήρησε το άριστο value for money. Χαρακτηριστικά που αφορούν και το τωρινό Duster, το οποίο συμφέρει πάρα πολύ με τον κινητήρα 1.0 TCe 100 LPG (από 18.890 ευρώ). Όσοι επιθυμούν ντίζελ θα ανέβουν στις 23.000 ευρώ (το Sportive), ενώ το 4×4 ξεκινά σε πιο βασική έκδοση από 24.760 ευρώ (Ambiance).
Εναλλακτικά, αυτοί που θέλουν ντίζελ Duster με λιγότερα λεφτά θα στραφούν προς τα μεταχειρισμένα πρώτης γενιάς, όπου τα διαθέσιμα οχήματα είναι δεκάδες, διαφόρων ηλικιών (κυρίως μεταξύ 2011-2017), τιμών, εξοπλισμών, χιλιομέτρων κ.λπ. Τα φθηνότερα Duster 1.5 dCi ξεκινούν σχεδόν από τις 9.000 ευρώ και τα ακριβότερα είναι στις 16.000 ευρώ. Ενδιάμεσα υπάρχει ένα μεγάλο εύρος τιμών και σίγουρα ο ενδιαφερόμενος θα βρει το αυτοκίνητο που καλύπτει καλύτερα τις όποιες ανάγκες του. Πληροφοριακά, το πρώτης γενιάς Duster ανανεώθηκε το 2013, δύο χρόνια αργότερα απέκτησε αναβαθμισμένους κινητήρες και στα τέλη του 2017 αντικαταστάθηκε από το υπάρχον.
Μετά την αναβάθμιση που είχε δεχτεί, άλλαξε εξωτερικά, όπως στα φωτιστικά σώματα, μάσκα και προφυλακτήρες. Στο εσωτερικό του ανασχεδιάστηκε το ταμπλό, η κεντρική κονσόλα και ο πίνακας οργάνων. Η ποιότητα των σκληρών πλαστικών και το φινίρισμα βρίσκονται σε μέτρια επίπεδα, όχι όμως και οι χώροι. Σε αυτό τον τομέα το μικρομεσαίο SUV της Dacia είναι πολύ καλό, μιας και είναι σε θέση να μετακινήσει 5 επιβάτες δίχως να στριμωχτούν μαζί με τις αποσκευές στους (408 λτ. το 4×4 και 443 λτ. το 4×2).
Από τα καλύτερα στοιχεία του Duster είναι ο πετρελαιοκινητήρας 1.5 dCi της Renault με απόδοση 110 ίππων και 260 Nm ροπής. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, όπου στο 4κίνητο οι πρώτες ταχύτητες είναι αρκετά κοντές (ειδικά η 1η). Χαρακτηριστικό που εξυπηρετεί εκτός δρόμου για να προσπελάσει πιο δύσβατα σημεία, αλλά στην καθημερινή κίνηση είναι ενοχλητικό, γιατί ο οδηγός πρέπει να αλλάζει γρήγορα τις πρώτες ταχύτητες. Το μηχανικό αυτό σύνολο διαθέτει πολιτισμένη λειτουργία και εξασφαλίζει χαμηλή κατανάλωση της τάξεως 6,7 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες. Επίσης, επιτυγχάνει σβέλτες επιδόσεις, με 0-100 χλμ./ώρα σε 12,4 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 168 χλμ./ώρα.
Το προγενέστερο Duster οι μαλακές σε ρύθμιση αναρτήσεις του (ανεξάρτητες πίσω στο 4×4), φιλτράρουν αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες εντός και εκτός δρόμου, γεγονός που εκτιμάται δεόντως από τους επιβάτες. Ωστόσο, οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι τονισμένες, ενώ το τιμόνι μειονεκτεί σε αίσθηση και μεταφέρει κραδασμούς στα χέρια του οδηγού. Εκτός δρόμου και με τη συμβολή της τετρακίνησης, το Duster «μεταμορφώνεται» σε ένα σκληροτράχηλο όχημα. Μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου γίνεται η επιλογή «Auto» για αυτόματη κατανομή της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων και «Lock» για κλείδωμα της ροπής, σχεδόν στο 50:50.