Δοκιμή Hyundai i20 1.2

Τρία χρόνια μετά το λανσάρισμά του, το μικρό μοντέλο της Hyundai, το i20, ανανεώνεται και δέχεται βελτιώσεις τόσο σε αισθητικό όσο και σε τεχνικό επίπεδο. Εξωτερικά οι αλλαγές εστιάζονται κυρίως στο πλήρως ανασχεδιασμένο εμπρόσθιο τμήμα του αμαξώματος, το οποίο ακολουθεί την φιλοσοφία «Ρευστής γλυπτικής» των νεότερων μοντέλων της φίρμας και διακρίνεται για τον περισσότερο δυναμισμό του. Έτσι ξεχωρίζουν τα νέα φωτιστικά σώματα με το πιο ανάγλυφο σχέδιο, οι τριγωνικοί προβολείς ομίχλης με τα ενσωματωμένα φώτα LED ημέρας και η μεγάλη εισαγωγή του αέρα. Νέα σχεδίαση έχουν και οι καθρέπτες, τα πίσω ραφιναρισμένα φωτιστικά σώματα και ο προφυλακτήρας. Επιπλέον οι τιμές του i20 παραμένουν σε πολύ ανταγωνιστικά επίπεδα σε συνάρτηση και με τον εξοπλισμό, ο οποίος περιλαμβάνει τα πάντα από την αρχική έκδοση.

Πιο δυνατός και οικονομικός ο 1.2 λτ. κινητήρας

Στο αρχικό μοτέρ των 1.2 λτ. η ισχύς και η ροπή αυξήθηκαν κατά 7 ίππους και 3 Nm αντίστοιχα με αποτέλεσμα να υπάρξει και μια μικρή βελτίωση των επιδόσεων (κατά 0,2 δλ. πιο γρήγορο στα 0-100 χλμ./ώρα). Ταυτόχρονα μειώθηκαν η κατανάλωση και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (κατά 0,4 λτ./100 χλμ. και 5 γρ./χλμ. CO2). Στην πράξη ο δυνατός 1.200άρης κινητήρας του ανανεωμένου i20 εμφανίζει πολύ καλή ελαστικότητα και ικανοποιητικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές με αποτέλεσμα ο οδηγός να μην χρειάζεται να καταφεύγει συχνά στον εύχρηστο και με θετική αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων. Επίσης προσφέρει σβέλτες επιταχύνσεις από στάση και εν κινήσει, ενώ ο θόρυβος που παράγει δεν θα ενοχλήσει σε ρυθμούς ταξιδιού. Ακόμη να αναφέρουμε ότι υπάρχει και το ισχυρότερο μηχανικό σύνολο των 1.4 λτ. με 100 ίππους και 6άρι πλέον κιβώτιο και ο πολύ οικονομικός diesel των 1.1 λτ. με 75 ίππους και κατανάλωση μόλις 3,6 λτ./100 χλμ. και 99 γρ./χλμ. CO2 (απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας).

Ευρύχωρο και ελαφρώς αναβαθμισμένο το εσωτερικό

Μικρές διαφορές σε σχέση με πριν συναντώνται στην καμπίνα του ανανεωμένου Hyundai i20 1.2, οι οποίες εντοπίζονται στο νέας σχεδίασης πίνακα οργάνων και στο trip computer στο κέντρο του ταμπλό, στο νέο ηχοσύστημα, στα αλλαγμένα χειριστήρια του air condition στην κονσόλα και σε αυτά που υπάρχουν στο τιμόνι και βελτιώνουν με την σειρά τους την πολύ καλή εργονομία. Ενστάσεις υπάρχουν με την θέση οδήγησης, καθώς δεν θα βολέψει ιδιαίτερα τους ψηλότερους λόγω του ότι το τιμόνι είναι σχετικά χαμηλά τοποθετημένο. Σε επίπεδο ποιότητας παραμένουν τα σκληρά πλαστικά με την καλή υφή και στην στιβαρή συναρμογή με κάποια από αυτά (όπως στις πόρτες) να είναι βελτιωμένα. Καμία αλλαγή δεν παρατηρείται στους χώρους, οι οποίοι παραμένουν άνετοι για την φιλοξενία 4 ενήλικων επιβατών, ενώ μεγάλο –για τα δεδομένα της κατηγορίας- είναι το αποθηκευτικό τμήμα των 295 λίτρων.

Με σφιχτή αίσθηση στο δρόμο

Αλλαγές στην ανάρτηση δεν έγιναν στο ανανεωμένο i20, το οποίο αποπνέει στο δρόμο συμπαγή αίσθηση και κερδίζει την εμπιστοσύνη του οδηγού του. Η σφιχτή ρύθμισή της συμβάλλει στην σταθερότητα που επιδεικνύει το αυτοκίνητο σε κάθε διαδρομή αλλά από την άλλη πλευρά οι εγκάρσιες κυρίως ανωμαλίες του οδοστρώματος γίνονται αισθητές από τους επιβάτες. Κινούμενο στις ευθείες των εθνικών οδών παραμένει ασφαλές και δεν δημιουργεί τάσεις ανασφάλειας σε ταχύτητες ακόμα και κοντά στην τελική του, ενώ στις στροφές το αμάξωμά του δεν παίρνει μεγάλες κλίσεις και τα υποστροφικά φαινόμενα είναι περιορισμένα. Τέλος το σύστημα διεύθυνσης έχει το απαιτούμενο βάρος και αμεσότητα, όμως δεν λείπει μια μικρή ασάφεια, ενώ τα φρένα κρίνονται θετικά σε απόδοση. 

(+): Αποδοτικός κινητήρας, τιμή, εξοπλισμός, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, εργονομία, κατανάλωση

(-): ‘Aνεση ανάρτησης σε έντονες ανωμαλίες του δρόμου, θέση οδήγησης, σκληρά καθίσματα, ασάφεια τιμονιού

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.248
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
85/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
121/4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
168
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,1
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
114
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
102,6
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.995
Πλάτος (χλστ.)
1.710
Ύψος (χλστ.)
1.490
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.525
Βάρος (κιλά)
1.083
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
295
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
88%
Ασφάλεια παιδιού
83%
Ασφάλεια πεζού
64%
Επικουρικά συστήματα
86%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
10.840
Get it on Google Play Download on the App Store