Θα τις έχετε προσέξει, ειδικά σε μέρες με έντονη ηλιοφάνεια. Μια σειρά από μαύρες κουκκίδες στην κορυφή του παρμπρίζ, οι οποίες σε μερικές περιπτώσεις μπορεί να απαντηθούν και στις άκρες των πλευρικών παραθύρων. Η στάνταρ εφαρμογή τους, όμως, είναι στο άνω μέρος του παρμπρίζ. Έχετε αναρωτηθεί γιατί συμβαίνει αυτό;
Δείτε ακόμα: Σωστό ή λάθος το φρενάρισμα με τον κινητήρα;
Καταρχάς, να αναφέρουμε την ονομασία της τεχνοτροπίας. Τεχνικά ορίζεται ως «τρίμμα», όμως βάσει σχήματος μας εξυπηρετεί καλύτερα η «κηρήθρα». Τι είναι αυτό; Ένα πολύ σημαντικό δομικό στοιχείο της σύστασης του παρμπρίζ, που εγγυάται ότι θα μείνει στη θέση του! Η κηρήθρα, λοιπόν, είναι κεραμική βαφή που «ψήνεται» πάνω στο γυαλί, δημιουργώντας ένα προστατευτικό/ενισχυτικό στρώμα στην κόλλα του παρμπρίζ.
Δείτε ακόμα: Ποια είναι η σωστή χρήση των φώτων ημέρας;
Η κεραμική επίστρωση προστατεύει την κόλλα από την υπεριώδη ακτινοβολία και τις καιρικές συνθήκες, καθώς αν αφηνόταν εκτεθειμένη οι ιδιότητές της θα έφθιναν. Δεν θέλει πολλή φαντασία, για να κάνουμε εικόνα το αποτέλεσμα ενός παρμπρίζ που ξεκολλάει από τη θέση του. Επιπλέον, λόγω του ότι η κηρήθρα ζεσταίνεται ταχύτερα από το γυαλί (αμφότερα σε φούρνο), αν απλά τοποθετούνταν πάνω του θα δημιουργούσε διαθλάσεις. Το μοτίβο του χωροδικτυώματος βοηθά στην ισομερή κατανομή της θερμότητας, εξασφαλίζοντας το παρμπρίζ τόσο δομικά, όσο και από πλευράς παροχής ορατότητας στον οδηγό.
Διαβάστε επίσης: Πως «μπουκώνει» γρήγορα ένας ντίζελ κινητήρας;
Στο τελευταίο κομμάτι επικεντρώνεται και η πρακτική εφαρμογή που απολαμβάνουν τα μάτια του ανθρώπου πίσω από το τιμόνι, καθώς αυτές οι μαύρες κουκκίδες λειτουργούν και ως αντηλιακή μεμβράνη που φιλτράρει το φως πίσω από τον κεντρικό καθρέπτη, αποτρέποντας την «τύφλωση» του οδηγού. 3 σε 1, δηλαδή, από μια φαινομενικά απλή λωρίδα στο παρμπρίζ!
Δείτε ακόμα: Πλύσιμο του αυτοκινήτου στο χέρι ή σε πλυντήριο;