Το σημείο επαφής κάθε αυτοκινήτου (και οχήματος γενικότερα) με το οδόστρωμα, δεν είναι άλλο από τα ελαστικά, τα οποία περνούν καθημερινά από χίλιες μύριες δοκιμασίες και πρέπει να συνδυάζουν πολλά πράγματα μαζί. Ωστόσο, κάθε ελαστικό για να αποδώσει τα μέγιστα δυνατά των ικανοτήτων του, πρέπει να βρίσκεται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση.
Δείτε ακόμα: Τεστ: Ποια είναι τα καλύτερα και χειρότερα ελαστικά;
Στα πλαϊνά των ελαστικών υπάρχουν ένα σωρό κωδικοί και αριθμοί, όπως είναι οι διαστάσεις, η ημερομηνία παραγωγής, ο τύπος του ελαστικού, το εργοστάσιο που έχει κατασκευαστεί κ.λπ. Ανάμεσά τους υπάρχει και μία ακόμα ένδειξη, που συνήθως περνά απαρατήρητη, μαζί με κάποιες ακόμα που βρίσκονται ανάμεσα από τις αυλακώσεις των ελαστικών.
Πρόκειται για τους πολύ σημαντικούς δείκτες φθοράς του ελαστικού. Στο προφίλ του ελαστικού μια ένδειξη που αναγράφει TWI (Tread Wear Index), συνοδεύεται στην ίδια ευθεία από μικρά κομμάτια γόμας μέσα στις αυλακώσεις του πέλματος. Καθώς το ελαστικό φθείρεται, αυτά τα κομμάτια πλησιάζουν όλο και περισσότερο στην επιφάνεια και σταδιακά ευθυγραμμίζονται με την επιφάνεια του πέλματος. Όταν συμβεί αυτό, τότε το ελαστικό είναι επισήμως ακατάλληλο για χρήση και πρέπει να αντικατασταθεί άμεσα.
Δείτε ακόμα: Πρέπει να αλλάζονται τα ελαστικά εμπρός – πίσω;
Στην περίπτωση που ένα αυτοκίνητο δεν κινείται, δεν σημαίνει ότι ο ιδιοκτήτης του θα περιμένει πότε το ελαστικό θα φτάσει αυτά τα σημάδια για να τα αλλάξει. Αν για παράδειγμα έχουν περάσει 10 χρόνια και το πέλμα οπτικά φαίνεται σε καλή κατάσταση, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα έχει ξεραθεί και θα είναι ουσιαστικά άχρηστο. Κάθε οδηγός οφείλει να κάνει τακτικό έλεγχο στα λάστιχα του αυτοκινήτου του για να δει σε τι κατάσταση βρίσκονται, τόσο οπτικό όσο και στις πιέσεις. Επίσης, κάτι που παραμελούν αρκετοί, είναι η αλλαγή των ελαστικών εμπρός πίσω, αφού στα περισσότερα αυτοκίνητα τα εμπρός ελαστικά φθείρονται πιο γρήγορα από τα πίσω.