Το καύσιμο που καταναλώνει ένας κινητήρας εξαρτάται από τις τεχνολογίες που φέρει το ίδιο το μηχανικό σύνολο και κυρίως από τον τρόπο οδήγησης. Ωστόσο, υπάρχουν και άλλοι επιμέρους παράγοντες που αυξάνουν την κατανάλωση, από το ραδιόφωνο έως το καλοριφέρ για τη θέρμανση της καμπίνας.
Αρκετά σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν από το βασικό τους εξοπλισμό θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, τα οποία παλαιότερα περιλαμβάνονταν μόνο σε αυτοκίνητα πολυτελείας. Για παράδειγμα, το Suzuki Ignis από την έκδοση GL+ των 14.450 ευρώ εξοπλίζεται στάνταρ με το σύστημα θέρμανσης για τα εμπρός καθίσματα. Επίσης, καινούργια μοντέλα εφοδιάζονται με καυστήρα νερού, ο οποίος λειτουργεί χωρίς τον κινητήρα για την προθέρμανση της καμπίνας και είναι ο πιο λαίμαργος σε κατανάλωση, αφού φτάνει έως τα 2000 watt. Πόσο όμως αυτή η ζέστη που έρχεται από το κάθισμα, το καλοριφέρ, μαζί με άλλα αξεσουάρ ανεβάζουν την κατανάλωση του καυσίμου;
Σύμφωνα με έρευνα της γερμανικής ADAC, κάθε επιπλέον 100 watt ενέργειας, ισοδυναμούν με 0,1 λτ. καυσίμου για κάθε 100 χιλιόμετρα. Διάφορα συστήματα στο αυτοκίνητο που τραβούν συνολικά ακόμα και 500 watt, ανεβάζουν την κατανάλωση κατά 0,5 λτ./100 χλμ.
Ας δούμε λοιπόν παρακάτω κατά πόσο αυξάνουν την κατανάλωση, βασικά ηλεκτρικά συστήματα ενός αυτοκινήτου.
Θερμαινόμενο παρμπρίζ: 800 watt ή 0,8 λτ./100 χλμ.
Καλοριφέρ σε μέση θερμοκρασία: 170 watt ή 0,17 λτ./100 χλμ.
Καυστήρας νερού: έως 2.000 watt ή έως 2,0 λτ./100 χλμ.
Εμπρός φώτα (απλές λάμπες): 125 watt ή 0,125 λτ./100 χλμ.
Πίσω φώτα: 35 watt ή 0,035 λτ./100 χλμ.
Εμπρός φώτα ομίχλης: 110 watt ή 0,11 λτ./100 χλμ.
Θερμαινόμενο κάθισμα: 100 watt ή 0,1 λτ./100 χλμ.
Θερμαινόμενοι καθρέπτες: 40 watt ή 0,04 λτ./100 χλμ.
Θερμαινόμενο τιμόνι: 50 watt ή 0,05 λτ./100 χλμ.
Ραδιόφωνο: 20 watt ή 0,02 λτ./100 χλμ.