Πριν από 40 χρόνια η Audi παρουσίασε τον πρώτο 5κύλινδρο κινητήρα της στο δεύτερης γενιάς Audi 100, ενώ σήμερα με 5κύλινδρο μηχανικό σύνολο εφοδιάζει κορυφαίες, σπορ εκδόσεις διαφόρων μοντέλων της.
Όλα ξεκίνησαν στις αρχές του 1970, όταν τέθηκε στους μηχανικούς της Audi η επιλογή μεταξύ 5κύλινδρων ή 6κύλινδρων σε σειρά κινητήρων. Οι δεύτεροι τελικά αποκλείστηκαν λόγω του περισσότερου όγκου και βάρους και έτσι επέλεξαν τους 5κυλίνδρους. Ο πρώτος κινητήρας με 5 κυλίνδρους είχε χωρητικότητα 2.1 λίτρων με απόδοση 136 ίππων και τοποθετήθηκε στο Audi 100 5E που ξεκίνησε το λανσάρισμά του το Μάρτιο του 1977.
Προς τα τέλη του 1978 έκανε την εμφάνισή του και ο πρώτος ντίζελ 5κύλινδρος με χωρητικότητα 2.0 λτ. και απόδοση 70 ίππων. Ένα χρόνο αργότερα παρουσιάστηκε ο πρώτος 5κύλινδρος βενζίνης με τούρμπο και απόδοση 170 ίππων και 265 Nm ροπής και τοποθετήθηκε στο κορυφαίο μοντέλο 200 5T.
Το 1980 στο Audi “Ur-quattro” με τούρμπο, intercooler και μόνιμη τετρακίνηση είχε ακόμα πιο υψηλή ισχύ στους 200 ίππους, ενώ το 1983 τοποθετήθηκε και στο πιο κοντό κατά 24 εκατοστά Sport quattro με την αλουμινένια 20βάλβιδη κυλινδροκεφαλή και απόδοση 306 ίππων. Το εν λόγω μοντέλο αποτέλεσε τη βάση και για το θρυλικό αγωνιστικό μοντέλο του Group B με αρχική ισχύ 450 ίππων, ωστόσο μετά μειώθηκε στους 360 ίππους.
Το 1989 στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης παρουσιάστηκε το Audi 100 TDI, το οποίο ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με 5κύλινδρο τούρμπο ντίζελ κινητήρα άμεσου ψεκασμού και ηλεκτρονικό έλεγχο. Το μηχανικό αυτό σύνολο είχε χωρητικότητα 2.5 λτ. και απέδιδε 120 ίππους.
Από τα πιο εικονικά μοντέλα της Audi με 5κύλινδρο μοτέρ βενζίνης, ήταν και το Audi RS 2 Avant του 1994 με 315 ίππους. Το 1994 έκανε την εμφάνισή του και το A4 (B5) με 5κύλινδρο μοτέρ. Το 2009 η Audi επανήλθε με νέο 5κύλινδρο τούρμπο, άμεσου ψεκασμού βενζίνης 2.5 λτ. στο TT RS. Σήμερα τοποθετείται ακόμα σε διάφορα σπορ μοντέλα, όπως είναι RS 3 Sportback και το RS Q3, ενώ στο TT RS αποδίδει 400 ίππους. Σύντομα αναμένεται θα δούμε και Audi RS 3 Sedan με το 5κύλινδρο αυτό μηχανικό σύνολο.