Όλοι όσοι θέλουν να αγοράσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο, αναζητούν την καλύτερη δυνατή πρόταση με βάση τα διαθέσιμα χρήματα που έχουν. Εάν είναι εφικτό να ξοδέψουν τα λιγότερα λεφτά (πόσο δε μάλλον τώρα λόγω των ανατιμήσεων), αλλά ο κάτοχός του να απολαμβάνει όλες τις ανέσεις και εξοπλισμό, συν οικονομία στο καύσιμο. Δηλαδή σαν να λέμε ότι «θέλει και την πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο.»
Δύσκολο την εποχή που ζούμε, αλλά όχι ανέφικτο. Αρκεί ένα καλό ψάξιμο και μια έρευνα αγοράς, όπως αυτή που κάναμε και βρήκαμε το μικρομεσαίο SUV, το οποίο ταιριάζει και στη φράση «τα κάνει όλα και συμφέρει». Αυτό είναι το πολύ δημοφιλές στο σύνολο της Ευρώπης και στην Ελλάδα, το Dacia Duster με τον κινητήρα διπλού καυσίμου 1.0 TCe 100 LPG.
Η βασική του έκδοση Essential στοιχίζει από 20.390 ευρώ, αλλά χωρίς πολλά – πολλά στον εξοπλισμό της. Στο μεσαίο επίπεδο Expression η τιμή ανεβαίνει κατά 1.240 ευρώ (21.630 ευρώ) με αρκετά περισσότερα. Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται το Journey στις 22.590 ευρώ με υπερπλήρη εξοπλισμό. Η ακριβότερη έκδοσή του είναι και πάλι φθηνή για τα νέα δεδομένα τιμών γενικότερα, συν του ότι έχει το βασικό πλεονέκτημα ότι κινείται και με υγραέριο, το οποίο έχει μέση πανελλαδική τιμή 0,983€/λτ., τη στιγμή που η βενζίνη σκαρφάλωσε ξανά στα 1,913€/λτ. Πρόσθετα, ότι ο κάτοχός του απολαμβάνει και 5 χρόνια εγγύησης ή 100.000 χλμ.
Ας ξεκινήσουμε όμως από τον εξοπλισμό του Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG Journey:
- 6 αερόσακοι
- Blind Spot Warning & Multi-view camera με τέσσερις κάμερες θέασης
- Αισθητήρες φωτός
- Σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών & Ευρωπαϊκό χάρτη
- Πίσω αισθητήρες στάθμευσης
- Προβολείς ομίχλης
- Αυτόματος κλιματισμός
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι & θερμαινόμενοι καθρέφτες
- Ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω
- Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών
- Ασημί επενδύσεις εξωτερικά
- Σκούρα φιμέ κρύσταλλα
Στα σημεία αναφοράς του συγκεκριμένου Duster είναι ο turbo κινητήρας των 999 κ.εκ., που καίει είτε βενζίνη (ρεζερβουάρ 50 λτ.), είτε υγραέριο (49 λτ.). Η επιλογή γίνεται μέσω του σχετικού διακόπτη που υπάρχει στο ταμπλό, αν και το μόνο σίγουρο είναι ότι το LPG θα αποτελέσει το κυρίως καύσιμο γιατί στοιχίζει λιγότερο και ο κινητήρας έχει υψηλότερη απόδοση. Πιο αναλυτικά, με το υγραέριο η ισχύς φτάνει τους 100 ίππους και 170 Nm ροπής (91 hp και 160 Nm με τη βενζίνη). Με μεικτή κατανάλωση δοκιμής στα 9,6 λτ./100 χλμ., το κόστος είναι κάτι παραπάνω από 9€/100 χλμ. Με τη βενζίνη καίει λιγότερο (7,8 λτ./100 χλμ.) αλλά λόγω του είναι ακριβότερη, στοιχίζει 15€/100 χλμ. Το μηχανικό αυτό σύνολο προκαλεί εντύπωση και με το θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, χάρη και στο ιδανικά κλιμακωμένο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, αφού θα αφήσουν το μοτέρ να κρεμάσει, ανεξαρτήτως συνθηκών. Στην πόλη κινείται εύκολα με μια ταχύτητα παραπάνω, ενώ στον αυτοκινητόδρομο με 130 χλμ./ώρα και 3.000 σ.α.λ. βρίσκεται μέσα στη ροπή του. Ο χρόνος των 13,8 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα δεν ενθουσιάζει ως απόλυτο νούμερο, όμως ο οδηγός έχει την αίσθηση ότι ο κινητήρας βγάζει περισσότερη δύναμη και οι επιδόσεις είναι ταχύτερες.
Κάτι που αποτελεί μία ακόμα ευχάριστη έκπληξη, είναι η πολύ καλή -για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου- ρύθμιση των αναρτήσεων. Το Duster έχει «γαλλικό» πάτημα, που σημαίνει ότι από τη μια πλευρά είναι άνετο αλλά σε καμία περίπτωση δεν «πλέει», ενώ από την άλλη το ψηλό του αμάξωμα παραμένει σταθερό σε πιο σβέλτες ταχύτητες. Σίγουρα δεν είναι φτιαγμένο για να παρέχει έντονες οδηγικές συγκινήσεις μέσω και του πολύ ελαφριού του τιμονιού, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι ένα SUV που πατάει χωρίς πρόβλημα και εκτός δρόμου (217 χλστ. απόσταση από το έδαφος), μέχρι εκεί που βάζει τα όρια η έλλειψη τετρακίνησης (4×4 μόνο το diesel 1.5 Blue DCi 115 hp).
Μαζί με όλα τα παραπάνω προσθέστε και την άνεση χώρων που παρέχει για όλους και για όλα. Χωρίς να είναι μεγάλο σε εξωτερικές διαστάσεις (μήκος 4.341 χλστ.), το ευρύχωρο «σαλόνι» του Duster είναι σε θέση να χωρέσει εύκολα μέχρι πέντε ενήλικα άτομα. Όσο για τις αποσκευές, τα 478 λίτρα είναι μπόλικα και πλήρως εκμεταλλεύσιμα χάρη στο μεγάλο άνοιγμα και το τετραγωνισμένο σχήμα.