Από τους πιο βασικούς λόγους που τα SUV έχουν γίνει δημοφιλή, είναι η περισσότερη πρακτικότητα και χώροι που προσφέρουν συγκριτικά με αντίστοιχων κατηγοριών 5θυρα χάτσμπακ. Παράλληλα, ο περισσότερος «αέρας» από το έδαφος προσφέρει τη δυνατότητα για εξορμήσεις εκτός της ασφάλτου, ενώ παράλληλα βελτιώνει την ορατότητα και διευκολύνει την επιβίβαση και αποβίβαση.
Νέα SUV με άπλα χώρων για επιβάτες και αποσκευές υπάρχουν πολλά στην αγορά, κυρίως από τη μικρομεσαία κατηγορία και άνω. Γεγονός που ταυτόχρονα σημαίνει ότι θα πρέπει ο πελάτης να υπολογίζει αρκετά χρήματα, αφού η πλειοψηφία των C-SUV έχει ως βάση εκκίνησης τις 30.000 ευρώ. Επειδή όμως πολύς κόσμος δεν μπορεί να φτάσει τέτοια ποσά ή δεν θέλει να τα διαθέσει και αναζητά ένα ευρύχωρο C-SUV στη χαμηλότερη τιμή, τότε το μοντέλο που θα τον ικανοποιήσει περισσότερο είναι το νέο Dacia Duster. Με τιμή που ξεκινά από τις 19.950 ευρώ και κινητήρα διπλού καυσίμου που παρέχει τη δυνατότητα επιλογής χρήσης LPG, το ρουμάνικο SUV με την τεχνολογία της Renault προσφέρει άριστη σχέση τιμής/αξίας. Η απόκτησή του μπορεί να γίνει πιο εύκολα μέσω χρηματοδοτικού προγράμματος με μηνιαία δόση μόνο 150 ευρώ (με προκαταβολή 10.450 ευρώ και διάρκεια 84 μήνες).
Το νέο Dacia Duster είναι από τα πιο «μαζεμένα» σε εξωτερικές διαστάσεις μικρομεσαία SUV, με μήκος 4.343 χλστ. αλλά αναλογικά μακρύ μεταξόνιο 2.657 χλστ., πλάτος 1.813 χλστ. και ύψος 1.661 χλστ. Όπως σε όλα τα Dacia, έτσι και στο Duster, οι μηχανικοί και σχεδιαστές εκμεταλλεύτηκαν κάθε διαθέσιμο εκατοστό από το αμάξωμα για να δημιουργήσουν ένα ευρύχωρο εσωτερικό. Το ωφέλιμο πλάτος εμπρός είναι 1.443 χλστ. και πίσω 1.432 χλστ., ενώ το εσωτερικό ύψος από τις βάσεις των καθισμάτων φτάνει τα 907 χλστ. και 894 χλστ. αντίστοιχα. Μαζί με τον αρκετό αέρα για τα πόδια, τέσσερα ψηλά άτομα ή και πέντε (ανάλογα τη σωματική τους διάπλαση) θα χωρέσουν χωρίς πρόβλημα. Πρόσθετα, το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των σχεδόν 500 λίτρων (496 λτ. στο ECO-G 100) με το ευρύ άνοιγμα χωράει πολλές αποσκευές.
Κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών του Duster ECO-G 100 είναι τοποθετημένο το μεγάλο ρεζερβουάρ των 51 λτ. του υγραερίου, το οποίο δε μειώνει ούτε στο ελάχιστο το δεύτερο ντεπόζιτο των 50 λτ. για τη βενζίνη. Ο οδηγός επιλέγει το καύσιμο που θέλει, ή αυτό γίνεται αυτομάτως όταν ένα από τα δύο ρεζερβουάρ αδειάσει. Βέβαια, με μέση τιμή LPG που βρίσκεται στα 0,9 ευρώ/λτ. ο οδηγός θα έχει επιλεγμένο συνέχεια το υγραέριο, αφού με μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση 8,1 λτ./100 χλμ. τα 100 χλμ. στοιχίζουν λίγο πιο πάνω από 7 ευρώ. Επίσης, με το LPG το 1.000άρι turbo μοτέρ διαθέτει ελαφρώς περισσότερη δύναμη (100 PS και 170 Nm) και καλύτερες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 13,2 δλ.), έναντι με τη βενζίνη, όπου αποδίδει 90 PS/160 Nm και επιταχύνει σε 14 δλ.
Το νέο Dacia Duster δεν είναι άνετο μόνο σε χώρους, αλλά και στο δρόμο. Οι αναρτήσεις του φιλτράρουν αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος και εκτός δρόμου, όπου τα 209 χλστ. απόστασης από το έδαφος είναι αρκετά για κακοτράχαλους χωματόδρομους. Παράλληλα, το νέο Duster εμφανίζει μικρότερες κλίσεις στις στροφές από το προγενέστερο μοντέλο και γενικά διαθέτει «γαλλικό» πάτημα.