Κατά γενική ομολογία η αυτόνομη οδήγηση έλκει το περισσότερο ενδιαφέρον στις μελλοντικές εφαρμογές της αυτοκίνησης, ωστόσο μια άλλη τεχνολογία είναι εκείνη που πραγματικά μπορεί να κάνει τη διαφορά. Το Vehicle to Vehicle (ή V2V) είναι ένα σύστημα που δυνητικά, μπορεί να αποτρέψει χιλιάδες ατυχήματα και να σώσει ακόμα περισσότερες ζωές. Ducati και Lamborghini δείχνουν ένα μέρος από τις δυνατότητες της εν λόγω τεχνολογίας, μέσα από την αλληλεπίδραση Multistrada και Urus.
Οι δυο Ιταλίδες συμμετείχαν σε δοκιμαστικό event, στην πίστα Lausitzring της Γερμανίας, υπό το πλαίσιο ανάπτυξης μέτρων προστασίας για τους δικυκλιστές από το Connected Motorcycle Consortium (CMC). Μια οργάνωση που συστήθηκε το 2016, αποτελούμενη από τις BMW, KTM, Honda, Yamaha και Ducati, με σκοπό τη βελτίωση των οδικών συνθηκών για τους αναβάτες και την εξέλιξη μέτρων, που θα αυξήσουν την ασφάλεια στις μετακινήσεις τους. Το V2V είναι ένα από τα κυριότερα, φέρνοντας σε πρώτο πλάνο τη διαδραστικότητα μεταξύ οχημάτων και τη μεταξύ τους συνεννόηση, ούτως ώστε να προλαμβάνουν επικίνδυνες καταστάσεις.
Στην επίδειξη της Ducati, Multistrada και Urus ενεπλάκησαν σε δυο από τα πιο επίφοβα σενάρια, που μπορούμε να αντιμετωπίσουμε καθημερινά στους δρόμους: προσέγγιση σε «τυφλή» διασταύρωση και αριστερή στροφή. Αμφότερα αποτελούν δυο από τα συχνότερα αίτια πρόκλησης ατυχημάτων με μοτοσικλέτες, λόγω περιορισμένης ορατότητας ή/και απροσεξίας των οδηγών. Στην «τυφλή» διασταύρωση, για παράδειγμα, το αυτοκίνητο μπορεί να βγει από τον κάθετο δίχως ο οδηγός του να έχει εντοπίσει τη μοτοσικλέτα, με τα γνωστά επακόλουθα. Η αριστερή στροφή, τώρα, είναι ακόμα πιο ύπουλη. Εκεί δύναται να μην δει την κίνηση ούτε ο μοτοσικλετιστής, αν κάνει αριστερά όχι το προπορευόμενο αλλά εκείνο δυο οχήματα μπροστά.
Τα σκηνικά ενδεχομένως τα έχουμε ζήσει οι περισσότεροι. Ιδίως η αριστερή στροφή, όπου τσεκάρεις καθρέφτες, δεν βλέπεις κάτι, ξεκινάς να στρίβεις και ξαφνικά εμφανίζεται μια μηχανή από το πουθενά στο πλάι σου. Το ίδιο σοκ παθαίνει και ο μοτοσικλετιστής, που βλέπει μπροστά του ένα όχημα να κινείται κανονικά, ανοίγεται να προσπεράσει και ξάφνου βλέπει ένα άλλο να του κόβει το δρόμο. Κάτι που μπορεί να συμβεί και όταν μηχανή-αυτοκίνητο κινούνται σε αντίθετα ρεύματα, με μεγάλες πιθανότητες μετωπικής (ή πλαγιομετωπικής) σύγκρουσης. Εδώ έρχεται η τεχνολογία Vehicle to Vehicle να δώσει τις σωτήριες λύσεις.
Με το V2V τα οχήματα που είναι συνδεδεμένα στο διαδίκτυο, δίνουν στίγμα μεταξύ τους για τις θέσεις στο οδόστρωμα και τις προθέσεις τους. Όταν, ας πούμε, ο οδηγός της Urus θέλει να στρίψει αριστερά, η Lamborghini στέλνει σήμα στο δίκτυο και ενημερώνει τη Ducati που δεν τη «βλέπει», για την αλλαγή πορείας. Η Multistrada με τη σειρά της ενημερώνει τον αναβάτη για κάτι που γίνεται μπροστά του, αλλά κυριολεκτικά δεν το βλέπει. Ως αποτέλεσμα, και οι δύο χρήστες του δρόμου καθίστανται ενήμεροι για τις εξελίξεις, προβαίνοντας στις ανάλογες ενέργειες. Η ίδια συνθήκη εφαρμόζεται και στις διασταυρώσεις, προειδοποιώντας τόσο τον οδηγό όσο και τον αναβάτη για τις τέμνουσες τροχιές τους.
Βέβαια δεν είναι όλα ρόδινα με την επικοινωνία μεταξύ οχημάτων. Μεγαλύτερος σκόπελος όλων, η εφαρμογή του σε μεγάλη κλίμακα. Προκειμένου να είναι αποτελεσματικό το V2V, θα πρέπει αφενός η συντριπτική πλειοψηφία αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και φορτηγών/λεωφορείων να το διαθέτουν, αφετέρου να υπάρχει δίκτυο ικανό να «σηκώνει» τέτοιο φόρτο δεδομένων. Κοντολογίς, απέχουμε χρόνια από την ευρεία χρήση του. Η ιδέα, όμως, είναι πέρα για πέρα ελπιδοφόρα.