Ο άνθρωπος πάντα είχε έναν ενδόμυχο φόβο για τις μηχανές, πως είτε θα τον αντικαταστήσουν είτε θα τον αφανίσουν. Οι ταινίες επιστημονικής φαντασίας δεν είναι τόσο παράλογες, όπως φροντίζει να αποδεικνύει η καθημερινότητα. Σε αυτή, θα πρέπει να συνηθίσουμε εντός του προσεχούς μέλλοντος και τα αυτόνομα βουλκανιζατέρ, όπου ρομπότ θα μας αλλάζουν τα λάστιχα.
Το RoboTire είναι ακριβώς αυτό που λέει το όνομά του: ένας ρομποτικός μηχανισμός, ειδικά σχεδιασμένος για να αντικαθιστά ελαστικά οχημάτων. Χρησιμοποιεί 6 διπλούς βραχίονες (3 ανά πλευρά), πανομοιότυπους με εκείνους που χρησιμοποιούνται στις γραμμές παραγωγής των αυτοκινητοβιομηχανιών. Το αυτοκίνητο τοποθετείται στο αναβατόριο και από εκεί, αναλαμβάνει η τεχνητή νοημοσύνη. Κάμερες σκανάρουν το όχημα, εντοπίζοντας τη θέση του τροχού, τον αριθμό των μπουλονιών και τον τύπο τους. Το RoboTire εν συνεχεία ξεσφίγγει ένα-ένα τα παξιμάδια, αφαιρεί τη ρόδα και τοποθετεί τον καινούργιο τροχό, ή τον ίδιο με νέο λάστιχο.
Το σύστημα προς το παρόν περιορίζεται στο βάλε-βγάλε του τροχού, κάτι που σημαίνει ότι η αφαίρεση και η τοποθέτηση του νέου ελαστικού στη ζάντα, παραμένει ανθρώπινη υπόθεση. Το RoboTire, ωστόσο, εξοικονομεί χρόνο όχι μόνο από τη διαδικασία αντικατάστασης πάνω στο αυτοκίνητο, αλλά και στην αφαίρεση-τοποθέτηση του ελαστικού πάνω στο μηχάνημα. Τα δεδομένα που συλλέγει ο υπολογιστής (διάσταση ζάντας και ελαστικού, τύπος γόμας κλπ) περνάνε αυτόματα στον ξεμονταριστή, ο οποίος ρυθμίζεται αυτόματα για την αλλαγή.
Σύμφωνα με την εταιρία που το κατασκευάζει, αλλά και το πρώτο βουλκανιζατέρ στον κόσμο που το χρησιμοποιεί (το Creamery Tire, στην Πενσυλβάνια), το RoboTire μπορεί να αλλάξει μια τετράδα ελαστικών σε 23 λεπτά, δηλαδή περίπου στο μισό χρόνο από όσο θέλει ένας μηχανικός. Τιμή δεν ανακοινώνεται, ωστόσο η αμερικανική εταιρία δηλώνει πως η εφεύρεσή της αποσβένει τα χρήματα της αγοράς σε ένα χρόνο, μέσω της αυξημένης παραγωγικότητας που παρέχει και την εξοικονόμηση από τους μισθούς του εργατικού δυναμικού (σ.σ. λιγότερο προσωπικό, με άλλα λόγια).