Στο άκουσμα της λέξης «κορώνα», το μυαλό πήγαινε στη μανιάτικη προσφώνηση, τους βασιλιάδες και την ομώνυμη μπίρα, ενώ τώρα παραπέμπει και στον κορωναϊό. Σε ένα άλλο Corona, όμως, σηκώνουμε το χέρι μας κι επίσης κλείνουμε τις πόρτες, κατά προτίμηση σιγά.
Δείτε ακόμα: Οι επιδόσεις του νέου Toyota Yaris 1.5 λτ. Hybrid
Αν παρατηρήσετε το πίσω μέρος των παλαιότερων ταξί Toyota, θα δείτε το ανάλογο σήμα. Ασχέτως αν το αμάξωμα παραπέμπει σε Carina ή Avensis 1ης γενιάς, το όνομα είναι κοινό: Corona. Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί συμβαίνει αυτό; Αν ναι, θα πρέπει να ταξιδέψουμε πίσω στο 1957 για να βρούμε την απάντηση…
Δείτε ακόμα: Toyota Corolla T-Sport: Ο αφανής δαίμονας (+videos)
Τότε, η Toyota παρουσίασε το ομώνυμο μοντέλο. Ένα μεσαίο σεντάν, που σχεδιάστηκε για να τεθεί αντιμέτωπο με το Datsun Bluebird. To όνομα «Corona», που σημαίνει «στέμμα» στα λατινικά, επιλέχθηκε για να συνδέσει το νέο μοντέλο με το μεγαλύτερο Crown, που είχε παρουσιαστεί 2 χρόνια νωρίτερα. Για την ακρίβεια, το Crown ήταν η ναυαρχίδα του Ιάπωνα κατασκευαστή μέχρι το 1967, όταν λανσαρίστηκε το Century. Στην ιεραρχία της Toyota δηλαδή, το Corona στην πρεμιέρα του και για 10 χρόνια ήταν δεύτερο. Και το πρώτο μοντέλο της, που κυκλοφόρησε διεθνώς ως ταξί (στην Ιαπωνία φρόντιζε το Crown, όπως απεικονίζεται στην ασπρόμαυρη φώτο παραπάνω).
Το 1965, το Corona έγινε το πρώτο μοντέλο που εισήχθη επισήμως στην Ευρώπη. Ένα χρόνο αργότερα, εμφανίστηκε το Corolla. Η Toyota άρχισε να σημειώνει διεθνή επιτυχία και διέκρινε την ανάγκη για ένα ακόμα σεντάν, που θα γεφύρωνε το κενό Corolla-Corona. Το όνομα αυτού: Carina.
Διαβάστε επίσης: Το Toyota Corolla G6 έφερε τις 6 ταχύτητες στον λαό
Πρώτη εμφάνιση το 1970 και σταδιακά, άρχισε να παίρνει τη θέση του Corona στη Γηραιά Ήπειρο. Το ίδιο συνέβη και στις Η.Π.Α., όταν το 1982 έκανε πρεμιέρα το Camry. Κοντολογίς, το Corona ήταν για πολλές αγορές το πρώτο Toyota που εισήχθη επισήμως, αλλά η εξέλιξη των αναγκών οδήγησε στη σταδιακή απομάκρυνση από πολλές – και ιδιαίτερα αυτή των Ευρώπης και Βορείου Αμερικής. Ως ταξί, όμως, το όνομα παρέμενε.
Επειδή το Corona ήταν εν πολλοίς το πρώτο μαζικό Toyota, συνεπακόλουθα ήταν και το πιο αναγνωρίσιμο (μέχρι να ξεπεραστεί από το Corolla). Ως ταξί, βρισκόταν συνεχώς στο δρόμο. Άρα συντελούσε και στην προώθηση της ίδιας της εταιρίας! Κατ’ αυτό τον τρόπο, ενόσω -κυρίως- το Carina σημείωνε μεγάλη επιτυχία ως Ι.Χ., η επαγγελματική του ονομασία παρέμενε «Corona». Για αυτό και παρόλο που, ως πολιτική εκδοχή, το ίδιο αυτοκίνητο λανσάρονταν με πολλά ονόματα (Carina, Caldina, Celica Camry, Corona, Ipsum, Allion, αργότερα Avensis), ως ταξί βολτάριζε με το ίδιο. Υπήρχαν βέβαια εξαιρέσεις και αγορές, όπου Ι.Χ. και επαγγελματικό ενστερνίζονταν την ίδια ονομασία. Η πλειοψηφία όμως, μέρος της οποίας και η χώρα μας, έκανε «βαφτίσια».
Διαβάστε επίσης: Θυμάστε την Toyota Carina E 2.0 GTi;
Αυτή η διάκριση σε εμάς κράτησε μέχρι το facelift του πρώτου Avensis. To 2001 η παραγωγή του «ορίτζιναλ» Corona σταμάτησε, οπότε οι Ιάπωνες εφάρμοσαν την ονομασία των πολιτικών αυτοκινήτων στα ταξί. Εξ ου και οι δυο επόμενες γενιές Avensis, μαζί με τα facelifts, είχαν κοινό όνομα με τα κίτρινα αδέλφια τους.
Δείτε ακόμα: 5 εκατομμύρια χλμ. με Toyota Mirai δίχως πρόβλημα