Η οδήγηση χωρίς air condition τις ζεστές μέρες είναι ανυπόφορη έως και επικίνδυνη, αν και πλέον μόνο τα πολύ παλιά αυτοκίνητα δεν έχουν το βασικό αυτό στοιχείο άνεσης. Ωστόσο και σε καινούργια αυτοκίνητα αν δεν είναι σωστά συντηρημένο ή έχει βλάβη, τόσο δεν θα βγάζει τον δροσερό αέρα που χρειάζεται.
Δείτε ακόμα: Πλύσιμο του αυτοκινήτου στο χέρι ή σε πλυντήριο;
Όπως κάθε τι πάνω στο αυτοκίνητο, έτσι και το air condition ή ο κλιματισμός χρειάζεται σωστή χρήση από τον οδηγό, έτσι ώστε να μην αρχίσουν και εμφανίζονται προβλήματα. Πολλοί οδηγοί κάνουν συνηθισμένα λάθη, είτε από άγνοια, ή γιατί δεν έχουν διαβάσει ποτέ το βιβλίο χρήσης του αυτοκινήτου και θεωρούν κάποια πράγματα αυτονόητα. Ας δούμε λοιπόν παρακάτω με ποιους τρόπους μπορεί να προκαλέσουμε βλάβη στο κλιματιστικό του αυτοκινήτου.
Δείτε ακόμα: Πατάμε το κουμπί όταν «δένουμε» το χειρόφρενο;
Ο πρώτος βασικός κανόνας που οι περισσότεροι οδηγοί δεν τηρούν, είναι ότι ποτέ δεν βάζουμε σε λειτουργία τον κλιματισμό πριν ανάψει ο κινητήρας. Επίσης λίγο πριν θέσουμε εκτός λειτουργίας τον κινητήρα σβήνουμε τον κλιματισμό, αυξάνοντας έτσι τη μακροζωία του συμπιεστή.
Δεύτερο συνηθισμένο λάθος που είναι αιτία βλαβών είναι ότι οι πολλοί οδηγοί δεν κάνουν χρήση του air condition το χειμώνα. Με την λειτουργία του έστω για 10 λεπτά μια φορά την εβδομάδα γίνεται η απαραίτητη λίπανση των σωλήνων και τσιμουχών και έτσι αυξάνεται η μακροζωία του.
Δείτε ακόμα: Ποιες συνθήκες φθείρουν γρηγορότερα το αυτοκίνητο
Όπως το λάδι του κινητήρα μας, τα ελαστικά ή το υγρό των φρένων, έτσι και το σύστημα κλιματισμού χρειάζεται συντήρηση για να αποδίδει πάντοτε στο μέγιστο. Καλό είναι λοιπόν να αλλάζεται το σχετικό φίλτρο κάθε 15.000 με 20.000 χλμ. και να τηρείται το πρόγραμμα συντήρησης που προτείνει ο κατασκευαστής για τον κλιματισμό.
Γι’ αυτό, πριν πιάσουν για τα καλά οι ζέστες, κάντε έναν έλεγχο για να δείτε αν βγάζει κρύο αέρα το air condition. Διαφορετικά, το πιθανότερο είναι να χρειάζεται συντήρηση με πλήρωση φρέον. Στις χειρότερες περιπτώσεις ενδέχεται να έχει υπάρξει διαρροή του φρέον από τρύπιο σωληνάκι ή να έχει χαλάσει ο συμπιεστής.
Δείτε ακόμα: Φίλτρο DPF ντίζελ κινητήρων: Αναγέννηση και προβλήματα