Κάθε αυτοκίνητο για να λειτουργεί σωστά και να μην εμφανιστούν προβλήματα, θα πρέπει να συντηρείται σύμφωνα με το service που ορίζει ο κατασκευαστής και όχι ο ιδιοκτήτης να κάνει του κεφαλιού του, γιατί… αυτός ξέρει καλύτερα. Ένας απλός τακτικός έλεγχος σε καίρια σημεία δεν βλάπτει, όπως είναι και αυτός του δοχείου των υγρών φρένων/συμπλέκτη.
Δείτε ακόμα: Τι είναι το φίλτρο GPF και πως χαλάει γρήγορα;
Το εικονιζόμενο δοχείο βρίσκεται στο διαχωριστικό τμήμα μεταξύ κινητήρα και καμπίνας και έχει μικρό μέγεθος. Στο πάνω μέρος του υπάρχει μια μαύρη τάπα, όπου συνήθως αναγράφεται ο κωδικός «DOT 4». Η στάθμη υγρών πρέπει να βρίσκεται ανάμεσα στα σημάδια MIN και MAX, στο πλάι ή στο εμπρός μέρος του δοχείου.
Πριν αφαιρέσετε την τάπα του δοχείου και προσθέσετε υγρά φρένων/συμπλέκτη, καθαρίστε καλά την περιοχή γύρω από την τάπα του δοχείου, για να εμποδίσετε την αλλοίωση των υγρών φρένων/ συμπλέκτη. Αν η στάθμη είναι χαμηλή, συμπληρώστε υγρά μέχρι τη στάθμη MAX. Η στάθμη θα πέσει με την πάροδο των χιλιομέτρων, κάτι που είναι φυσιολογικό και σχετίζεται με τη φθορά στα τακάκια. Στην περίπτωση που αδειάζει γρήγορα, τότε μπορεί να υπάρχει διαρροή στο σύστημα και επιβάλλεται άμεση επίσκεψη σε συνεργείο.
Δείτε ακόμα: Τι καταστρέφει τις ψηφιακές οθόνες στο ταμπλό;
Μην αφήσετε τα υγρά φρένων/συμπλέκτη να έρθουν σε επαφή με τη βαφή του αυτοκινήτου, γιατί αυτό θα προκαλέσει ζημιά στη βαφή. Το ίδιο ισχύει και με το δέρμα ή τα μάτια. Οπότε, αν χρειαστεί συμπλήρωμα, χρειάζεται μεγάλη προσοχή και αν συμβεί κάτι τέτοιο, πρέπει να ξεπλύνετε αμέσως με αρκετό νερό τα σημεία που ήρθαν σε επαφή. Συνήθως το υγρό φρένων αντικαθίσταται κάθε δύο χρόνια για την αποφυγή δημιουργίας υδρατμών στο κύκλωμα.
Ποτέ μη χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε άλλο υγρό φρένων εκτός αυτού που ορίζει ο κατασκευαστής καθώς αυτό μπορεί να μειώσει την απόδοση των φρένων. Η χρήση λανθασμένου υγρού θα μπορούσε να προκαλέσει απώλεια ελέγχου του οχήματος, σοβαρό τραυματισμό ή θάνατο.
Δείτε ακόμα: Πόσο λάδι καίει ένας κινητήρας φυσιολογικά;