Η πρώτη κίνηση που κάνει ο οδηγός όταν σταθμεύει το αυτοκίνητο, είναι να σηκώσει το χειρόφρενο. Κάτι που πλέον γίνεται αυτόματα στα καινούργια μοντέλα με ηλεκτρικό χειρόφρενο, αφού ενεργοποιείται με το που θα σβήσει ο κινητήρας. Όμως, μήπως είναι καλύτερα να μπαίνει και πρώτη ταχύτητα ή όπισθεν; Ή και τα δύο; Ας δούμε παρακάτω τι είναι καλύτερο και γιατί, ανά περίπτωση.
Παρκάρισμα με ταχύτητα
Καταρχήν, η ταχύτητα θα μπει αφού απενεργοποιηθεί το μοτέρ του αυτοκινήτου, το οποίο δεν χρειάζεται να λειτουργεί άσκοπα στο ρελαντί, όπως για παράδειγμα στην προθέρμανση. Το κλείδωμα του κιβωτίου ταχυτήτων με επιλογή 1ης σχέσης (στην ανηφόρα) ή όπισθεν (στην κατηφόρα) δεν επιβαρύνει τη μετάδοση και δεν δημιουργεί κανένα μηχανικό πρόβλημα. Η επιλογή ταχύτητας είναι πάρα πολύ σημαντική σε παλαιότερα αυτοκίνητα που δεν πιάνει καλά το χειρόφρενο, γιατί σε δρόμο με κλίση μπορεί πολύ εύκολα να τσουλήσουν.
Παρκάρισμα με χειρόφρενο
Πάντα ο οδηγός πρέπει να σηκώνει το χειρόφρενο στο παρκάρισμα. Αν δεν πιάνει καλά μπορεί να πάει σε ένα συνεργείο να το σφίξει μέσα σε λίγα λεπτά. Ο ιδανικός και πιο ασφαλής συνδυασμός για να μην μπορεί να κινηθεί το αυτοκίνητο, είναι χειρόφρενο και ταχύτητα. Έτσι, στην περίπτωση που για τον όποιο λόγο λυθεί το χειρόφρενο, το αυτοκίνητο θα παραμείνει στη θέση του.
Πότε δεν παρκάρουμε με σηκωμένο το χειρόφρενο;
Ωστόσο υπάρχουν και περιπτώσεις, όπου καλό είναι το χειρόφρενο να μένει κάτω. Όπως όταν το αυτοκίνητο παραμείνει παρκαρισμένο για πολύ καιρό, αν έχει πάρα πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και ο οδηγός δεν έχει δύναμη να το κατεβάσει. Σε κάθε περίπτωση βασικές προϋποθέσεις είναι το όχημα να βρίσκεται σε επίπεδη επιφάνεια και σε γκαράζ.