Όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου είναι εξοπλισμένα με το σύστημα DPF (Diesel Particulate Filter), που έχει σκοπό να αφαιρεί τον άνθρακα (κάπνα) από τα καυσαέρια της εξάτμισης. Επιπλέον, αρκετά νέα ντίζελ εφοδιάζονται και με το σύστημα Επιλεκτικής Καταλυτικής μείωσης (SCR), το οποίο μετατρέπει καταλυτικά το ΝΟx (οξείδια του αζώτου) σε άζωτο και νερό χρησιμοποιώντας ως αναγωγικό μέσο, το διάλυμα ουρίας (AdBlue).
Βέβαια για να λειτουργήσουν όλα αυτά τα συστήματα σωστά, μαζί και ο κινητήρας, θα πρέπει να γίνεται χρήση του σωστού καυσίμου, διαφορετικά θα προκληθούν βλάβες. Σύμφωνα με τις οδηγίες των κατασκευαστών, τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα πρέπει να λειτουργούν μόνο με εμπορικά διαθέσιμα ντίζελ καύσιμα που συμμορφώνονται με EN 590 ή παρεμφερή στάνταρ. (EN σημαίνει Ευρωπαϊκό Πρότυπο) και με αριθμό κετανίου 51 και πάνω. Απαγορεύεται η χρήση πετρελαίου που προορίζεται για πλοία, θέρμανση και γενικότερα μη εγκεκριμένα πρόσθετα καυσίμων, που θα αυξήσουν την φθορά και θα βλάψουν τον κινητήρα και το σύστημα καύσιμων. Παράλληλα η χρήση μη εγκεκριμένων καύσιμων ή και πρόσθετων καυσίμων θα περιορίσει τα δικαιώματα της εγγύησης.
Στην περίπτωση που γίνει χρήση ντίζελ με υψηλό θείο (πάνω από 50ppm) και ακαθόριστα πρόσθετα, μπορεί να βλάψει το σύστημα DPF και να εκπέμπεται λευκός καπνός. Ποτέ μη χρησιμοποιείτε όσα πρόσθετα δεν προτείνονται ή δεν έχουν εγκριθεί από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου.
Το DPF έχει και άλλους ακόμα «εχθρούς», όπως είναι οι συνεχόμενες μικρές αποστάσεις και οι χαμηλές ταχύτητες. Σε αυτές τις συνθήκες, αλλά και η κακή ποιότητα του καυσίμου μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα την υπερβολική συσσώρευση άνθρακα στο φίλτρο DPF. Εάν συμβεί αυτό (ανάβει λυχνία στον πίνακα οργάνων), τότε το αυτοκίνητο θα πρέπει να κινηθεί σε πιο γρήγορες ταχύτητες και για μισή ώρα τουλάχιστον (π.χ. σε εθνική οδό χωρίς κίνηση), προκειμένου να σβήσει η ένδειξη και να ξεμπουκώσει το DPF.