Ο έλεγχος της πίεσης των ελαστικών είναι μείζονος σημασίας για πάρα πολλούς και ιδιαίτερα σημαντικούς λόγους. Πρόκειται για μια εύκολη και γρήγορη διαδικασία που δεν χρειάζεται τεχνική γνώση και μπορεί να γίνει από τον υπάλληλο ενός πρατηρίου καυσίμων, όμως σώζει ευρώ και ζωές. Παρόλα αυτά πολλοί οδηγοί ξεχνούν ή δε νοιάζονται να κάνουν ένα τσεκάρισμα, έστω μία φορά το μήνα, όχι μόνο στις πιέσεις, αλλά και στη γενικότερη κατάσταση του πέλματος των ελαστικών.
Ακόμα και μισό bar κάτω να είναι η πίεση των ελαστικών από αυτή που ορίζει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου, δημιουργούνται προβλήματα. Καταρχήν, αλλάζει η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου και αυξάνονται οι αποστάσεις φρεναρίσματος. Η μεγαλύτερη αντίσταση κύλισης σημαίνει ταυτόχρονα αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου έως και 0,3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Αν το νούμερο αυτό σας φαίνεται χαμηλό, τότε υπολογίστε ότι στα 15.000 χιλιόμετρα που διανύει ετησίως ένας μέσος οδηγός, ισοδυναμούν με 45 λίτρα ή αν θέλετε με περίπου 90-100 ευρώ.
Υπολογίζεται μάλιστα ότι τρία δισεκατομμύρια λίτρα καυσίμου καταναλώνονται επιπλέον στην Ευρώπη κάθε χρόνο, λόγω των χαμηλότερων πιέσεων στα ελαστικά. Από την άλλη πλευρά, οι κατασκευαστές προτείνουν λίγο υψηλότερες πιέσεις από την κανονική, για μείωση της κατανάλωσης, γιατί μειώνεται η αντίσταση κύλισης. Όμως αυτό ενδείκνυται για αστικές διαδρομές και ήπιους ρυθμούς οδήγησης και όχι τόσο για ταξίδια σε γρήγορες ταχύτητες και επαρχιακούς δρόμους με στροφές, γιατί η φθορά είναι ανομοιόμορφη και επηρεάζεται αρνητικά η οδική συμπεριφορά.
Η ετικέτα όπου αναγράφονται οι σωστές πιέσεις των ελαστικών βρίσκεται συνήθως το πορτάκι του ρεζερβουάρ, στη βάση της μεσαίας κολόνας από την πλευρά του οδηγού και στο βιβλίο χρήσης του αυτοκινήτου.