Από τις αυξήσεις των τιμών που έχουν χτυπήσει κόκκινο σε πάρα πολλά προϊόντα, δεν θα μπορούσαν να… γλιτώσουν και τα ελαστικά των αυτοκινήτων. Το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν σημειώσει άνοδο περίπου 30%, με αποτέλεσμα αρκετοί οδηγοί να μην μπορούν να τα αλλάξουν, ακόμα και όταν έχουν φθαρεί σε επικίνδυνο σημείο. Στην καλύτερη περίπτωση θα επιλέξουν μια φθηνή τετράδα (σίγουρα προτιμότερες οι πιο γνωστές μάρκες), ενώ στη χειρότερη θα επιλέξουν τα αμφιβόλου ποιότητας μεταχειρισμένα, γιατί πωλούνται πολύ φθηνότερα.
Πώς όμως μπορεί κάθε οδηγός να αυξήσει τη μακροζωία των ελαστικών του αυτοκινήτου του; Δεν χρειάζονται ούτε μαγικά, αλλά ούτε και ειδικές γνώσεις, παρά μόνο απλές τακτικές. Η ήρεμη και προνοητική οδήγηση είναι το παν, μαζί με πολύ απλούς ελέγχους.
Οι σωστές πιέσεις αποτελούν το παν για την ομοιόμορφη φθορά, συν την άνεση και ασφάλεια στο δρόμο. Ελαστικά με χαμηλότερη ή υψηλότερη πίεση από αυτή που ορίζει ο κατασκευαστής έχουν ως αποτέλεσμα την πιο έντονη φθορά της γόμας στα πλαϊνά ή στο κέντρο. Χώρια που μειώνεται σημαντικά η πρόσφυση, αφού δεν πατάει ολόκληρο το πέλμα αλλά ένα μικρό μέρος του, με αποτέλεσμα να αυξάνονται σημαντικά οι αποστάσεις φρεναρίσματος και το αυτοκίνητο να γλιστράει πιο εύκολα στις στροφές.
Οι στροφές με τη σειρά τους, αποτελούν ένα από τους χειρότερους «εχθρούς» κάθε ελαστικού, γιατί φθείρονται υπέρμετρα οι εξωτερικές του πλευρές. Μπορεί για παράδειγμα το κεντρικό πέλμα να έχει αρκετό τακούνι, όμως τα πλαϊνά να έχουν λειανθεί. Σε κάποιους σίγουρα αρέσει να οδηγούν πιεσμένα, όμως υπάρχει και το ανάλογο τίμημα. Οπότε την κατάσταση σώζει η ομαλή και στρωτή οδήγηση, ή ιδανικά η επιλογή ενός δρόμου με περισσότερες ευθείες, εφόσον γίνεται καθημερινά.
Η προνοητική οδήγηση, συμβάλλει επίσης στη λιγότερη φθορά των ελαστικών -και όχι μόνο. Ο οδηγός πρέπει να κοιτάει μακρύτερα και όχι μόνο μέχρι το προπορευόμενο όχημα ή στα λίγα μέτρα. Όταν για παράδειγμα βλέπει ότι το φανάρι έχει ανάψει κόκκινο φανάρι, θα πρέπει να σηκώνει το πόδι του από το γκάζι και να επιβραδύνει ομαλά ρολάροντας, ασκώντας μικρή πίεση στο πεντάλ του φρένου (εφόσον πάντα το επιτρέπουν οι συνθήκες).
Οι κατασκευαστές των ελαστικών αλλά και των αυτοκινήτων στα εγχειρίδια χρήσης προτείνουν και κάτι ακόμα σημαντικό. Την αλλαγή των ελαστικών εμπρός – πίσω κάθε 15.000-20.000 χλμ. ανάλογα πάντα με τη χρήση. Στην πλειοψηφία των οχημάτων τα εμπρός ελαστικά φθείρονται πιο γρήγορα, γιατί σε αυτά πέφτει το περισσότερο βάρος του οχήματος, συν του ότι αναλαμβάνουν τη μεταφορά της ισχύος στο δρόμο (τα προσθιοκίνητα) το στρίψιμο και καταπονούνται πιο πολύ στο φρενάρισμα. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, μια τετράδα «κρατάει» τέσσερα χρόνια και 40.000 χλμ., ωστόσο τα νούμερα αυτά εξαρτώνται άμεσα από το στιλ οδήγησης, τις διαδρομές και τις καιρικές συνθήκες.