Κάθε αυτοκίνητο που βρίσκεται εκτεθειμένο στο περιβάλλον και κυκλοφορεί στους δρόμους, χρειάζεται την τακτική του συντήρηση, από τα πιο απλά έως τα λίγο πιο σύνθετα πράγματα. Αν αφεθεί στην τύχη του, τότε το μόνο σίγουρο είναι ότι θα εμφανίσει μικρά ή μεγάλα προβλήματα, με το ανάλογο κόστος.
Φρακαρισμένα μπεκ υαλοκαθαριστήρων
Ο οδηγός οφείλει να κάνει τους απαραίτητους ελέγχους και να μην περιμένει μια φορά το χρόνο ή στα δύο χρόνια τους τεχνικούς από το συνεργείο για να σώσουν καταστάσεις. Μια κλασική δυσλειτουργία που εμφανίζεται με το πέρασμα των χρόνων, είναι να βουλώσουν τα μπεκ που ψεκάζουν νερό στους υαλοκαθαριστήρες, όπως αντίστοιχα και οι σωληνώσεις που υπάρχουν στο χώρο του κινητήρα. Τα άλατα από τη βροχή και το νερό βρύσης που συμπληρώνεται στο σχετικό δοχείο βουλώνουν αυτές τις «αρτηρίες». Έτσι, ενώ ο οδηγός πιέζει το μοχλό των υαλοκαθαριστήρων ή πατάει το κουμπί για να πεταχτεί νερό, τότε είτε ξεπηδούν μερικές σταγόνες ή καθόλου, παρόλο που ακούγεται ο θόρυβος από το σχετικό μηχανισμό.
Λύση με κόστος μισό ευρώ
Η λύση για να ξεβουλώσουν είναι πάρα πολύ απλή και με μηδαμινό κόστος. Το μόνο που χρειάζεται είναι ένα απλό μικρό λευκό ξύδι (κάνει και το κόκκινο αλλά έχει πιο έντονη μυρωδιά), με κόστος γύρω στα 50 λεπτά. Για να απομακρυνθούν τα επιφανειακά άλατα που έχουν φρακάρει τα μπεκ, κάντε το εξής: ρίξτε ξύδι σε ένα σφουγγάρι κουζίνας (στη μαλακή επιφάνεια) και τρίψτε απαλά τα μπεκ. Κατόπιν ξεπλύνετέ τα με νερό και αν χρειαστεί επαναλάβετε τη διαδικασία, ανάλογα με πόσο βουλωμένα είναι. Μετά αδειάστε το ξύδι στο δοχείο του νερού για τους υαλοκαθαριστήρες και συμπληρώστε με νερό. Αν είναι και ελάχιστα χλιαρό, τότε είναι ακόμα καλύτερα. Τέλος, πιέστε διαδοχικά και αρκετές φορές το μοχλό ή το διακόπτη που ψεκάζει νερό στο παρμπρίζ. Ίσως σηκώστε και τους υαλοκαθαριστήρες, γιατί σκοπός είναι να απομακρυνθούν τα άλατα από το σύστημα των υαλοκαθαριστήρων και όχι να καθαρίσει το παρμπρίζ.