Η Hyundai ξεκίνησε στην Ελλάδα τη διάθεση του κορυφαίου σπορ μοντέλου της Ioniq 5 N, το οποίο προσφέρει τώρα με μείωση τιμής. Σίγουρα και πάλι δεν απευθύνεται σε ένα ευρύ αγοραστικό κοινό, αφού ούτως ή άλλως πρόκειται για ένα ειδικό αυτοκίνητο με κορυφαία, σπορ χαρακτηριστικά και επιδόσεις που πραγματικά κόβουν την ανάσα!
Το νέο Hyundai Ioniq 5 N ξεχωρίζει κατευθείαν εξωτερικά από τις πιο «νορμάλ» εκδόσεις. Καταρχήν είναι πιο χαμηλό, πιο φαρδύ και με μεγαλύτερους τροχούς. Αποπνέει ένα πιο επιθετικό παρουσιαστικό και από τους καινούργιους προφυλακτήρες που αυξάνουν το μήκος του εμπρός και του πίσω μέρους κατά 25 και 55 χιλιοστά αντίστοιχα (4.715 χλστ.). Είναι συνολικά 20 χιλιοστά πιο χαμηλό (1.585 χλστ.), 50 χιλιοστά πιο πλατύ (1.940 χλστ.) στο κάτω μέρος για να φιλοξενεί πιο φαρδιά ελαστικά και 80 χιλιοστά πιο μακρύ λόγω του πιο τονισμένου διαχύτη. Αυτή η εντύπωση ενισχύεται από τις σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου των 21 ιντσών που συνδυάζονται με ελαστικά Pirelli P-Zero 275/35R21 υψηλής πρόσφυσης για βελτιωμένη οδήγηση και χειρισμό και καλύτερη πρόσφυση σε πίστα.
Το εσωτερικό του Ioniq 5 N έχει διαμορφωθεί σύμφωνα με ένα αγωνιστικό concept, δίνοντας προτεραιότητα στην ιδανική εργονομία του οδηγού με σπορ καθίσματα τύπου μπάκετ N, με πιο χαμηλή θέση του καθίσματος, ένα νέο τιμόνι αποκλειστικά για το N με ειδικά πλήκτρα λειτουργίας και μια σταθερή κεντρική κονσόλα, επίσης αποκλειστικά για το N. Τα καθίσματα διατίθενται σε μια επιλογή: δέρμα & Alcantara. Το σήμα N δίνει το στίγμα του στο τιμόνι, στα καθίσματα, στις πόρτες και τα μεταλλικά πεντάλ. Επίσης, το καινούργιο τιμόνι N πλαισιώνεται από πλήκτρα N για την επιλογή του επιθυμητού προγράμματος οδήγησης.
Το Hyundai Ioniq 5 N είναι εξοπλισμένο με μπαταρία τελευταίας γενιάς 84,0 kWh και με δύο ηλεκτροκινητήρες που λειτουργούν στις έως και 21.000 σ.α.λ. Το αποτέλεσμα είναι μία απόδοση 650 PS και 770 Nm ή 609 PS και 740 Nm με ενεργοποιημένο το N Grin Boost (NGB). Φτάνει τα 260 χλμ./ώρα τελικής και να επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 3,5 δλ. (3,4 δλ. με ενεργοποιημένο το NGB). Το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης προσφέρει μεικτή αυτονομία 448 χλμ. σε μεικτή χρήση, ή 589 χλμ. στην πόλη.
Οι δυνατότητες του Ioniq 5 N στις στροφές προσφέρουν μια βελτιωμένη οδηγική εμπειρία χάρη στα προηγμένα συστήματα ελέγχου ευστάθειας και πρόσφυσης, αλλά και με τις βελτιώσεις στη δομή του πλαισίου, με 42 επιπλέον σημεία συγκόλλησης. Το σύστημα N Brake Regen προσφέρει κορυφαία μέγιστη δύναμη επιβράδυνσης 0,6 G, ενώ το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (e-LSD), που βρίσκεται στον πίσω άξονα, ελέγχει το ποσό της δύναμης που μεταφέρεται στους πίσω τροχούς και ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Πρόσθετα, το η λειτουργία N Torque Distribution (NTD) παρέχει πλήρως μεταβαλλόμενη κατανομή ροπής εμπρός – πίσω και το N Drift Optimizer συμβάλλει στη διατήρηση της γωνίας πλαγιολίσθησης, εξισορροπώντας πολλαπλούς χειρισμούς του αυτοκινήτου που ανταποκρίνονται σε εισόδους στις στροφές.
Όπως αναφέραμε στην αρχή είναι ένα πολύ «ειδικό» αυτοκίνητο για ένα άκρως απαιτητικό κοινό, γιατί έχει «ψαχτεί» από τη Hyundai μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια, για να απογειώσει την οδηγική ευχαρίστηση. Αναφορικά με την τιμή του, διατίθεται τώρα με 4.000 ευρώ λιγότερα, δηλαδή από 74.990 ευρώ. Όσο για τον εξοπλισμό του είναι περιττό να κάνουμε πλήρη αναφορά σχετικά με το τι περιλαμβάνει, γιατί πολύ απλά έχει τα πάντα και πολλά ακόμα περισσότερα.