Το Citroen C1 βρίσκεται πλέον στην δεύτερη γενιά του και έχει δώσει τα διαπιστευτήριά του όσον αφορά στην αξία του, ειδικά σε αστικό περιβάλλον. Εδώ το δοκιμάζουμε στην έκδοση με τον 1.0 λτ. βενζινοκινητήρα VTi των 69 ίππων και το αυτοματοποιημένο κιβώτιο που πραγματικά μοιάζει η ιδανική επιλογή.
Όπως και ο προκάτοχός του, το πρώτης γενιάς Citroen C1 έτσι και αυτό, συνεχίζει την πολύ καλή πορεία του προηγούμενου μοντέλου, αποτελώντας ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο πόλης το οποίο καταφέρνει και διαφοροποιείται μέσω της σχεδίασης του αμαξώματός του από τα υπόλοιπα μοντέλα τόσο της κοινοπραξίας όσο και της κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης. Και μιας και αναφερθήκαμε στην κοινοπραξία PSA Group και Toyota, το νέο Citroen C1 όπως και τα Peugeot 108 και Toyota Aygo έχουν αλλάξει δραματικά από την πρώτη τους γενιά, προσφέροντας επιπλέον επιλογές εξατομίκευσης καθώς και πλουσιότερη γκάμα αφού για πρώτη φορά τα γαλλικά μοντέλα διατίθενται με μοτέρ βενζίνης 1.0 και 1.2 λτ. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, όπως προαναφέραμε δοκιμάζουμε την έκδοση με τον 1.0 λτ. βενζινοκινητήρα VTi των 69 ίππων, ο οποίος εδώ συνεργάζεται με το 5άρι αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων.
Βρείτε εδώ όλες τις δοκιμές νέων αυτοκινήτων
Μοντέρνα σχεδίαση
Προφανώς και η σχεδίαση του αυτοκινήτου δεν έχει να επιδείξει αλλαγές σε σχέση με το μοντέλο το οποίο εξοπλίζεται με τον κινητήρα 1.2 λτ. την δοκιμή του οποίου μπορείτε να δείτε εδώ. Σχεδιαστικά λοιπόν, το νέο C1 αν μη τι άλλο έχει εξαιρετικά έντονη προσωπικότητα, χάρη κυρίως στο εμπρός μέρος του, με τον ιδιαίτερο σχεδιασμό σε ζεύγη των φωτιστικών σωμάτων και τα κάθετα στο αμάξωμα LED φώτα ημέρας, που βρίσκονται στον προφυλακτήρα. Από την άλλη, το πίσω μέρος δεν έχει να επιδείξει κάποια ιδιαίτερη αισθητική πέραν των φωτιστικών σωμάτων με το έντονο ανάγλυφο των κρυστάλλων τους, που παραπέμπουν στο DS3 και συμπληρώνουν την σύγχρονη σχεδίαση του.
Ευχάριστο με δυνατότητες εξατομίκευσης
Το Citroen C1 καταφέρνει και διαφοροποιείται αισθητά από τα αδερφάκια του της κοινοπραξίας PSA – Toyota, ενώ παράλληλα είναι αρκετά ευχάριστη η καμπίνα του εμφανισιακά και με μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης. Το ταμπλό χαρακτηρίζεται από την διχρωμία του (αν και στην συγκεκριμένη έκδοση μαύρο-γκρι δεν κάνουν ιδιαίτερη αίσθηση) και τον ευμεγέθη και στρογγυλό πίνακα οργάνων, που ωστόσο δεν φέρει και πάλι στάνταρ στροφόμετρο, ενώ πόντους κερδίζει η ανεξάρτητη από το ταμπλό κεντρικά τοποθετημένη κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί το ηχοσύστημα και σε κάποιες εκδόσεις οθόνη αφής 7,0 ιντσών με σύστημα Mirror Screen για χρήση smartphones συσκευών. Τα υλικά είναι σκληρά, στο σύνολό τους με καλή συναρμογή. Οι χώροι είναι ελαφρώς αυξημένοι σε σχέση με το απελθόν μοντέλο και φιλοξενούνται δίχως πρόβλημα τέσσερις ενήλικες κανονικού αναστήματος. Θήκες μικροαντικειμένων υπάρχουν αρκετές στην καμπίνα αλλά για τους εμπρός επιβάτες, ενώ οι πίσω θα νιώσουν ριγμένοι και από το γεγονός πως τα παράθυρά τους ανοίγουν προς τα έξω με μεντεσέδες. Τέλος, ο χώρος αποσκευών, είναι στα 196 λίτρα (με κιτ επισκευής ελαστικού και 180 λίτρα με ρεζέρβα), με μικρό άνοιγμα πάντως που δυσκολεύει σε κάποιες περιπτώσεις την φορτοεκφόρτωση αντικειμένων.
Οικονομικό και ζωηρό
Όπως γράψαμε και ποιο πάνω, η είδηση στο συγκεκριμένο Citroen C1 της δοκιμής μας και αυτό που το διαφοροποιεί είναι ο συνδυασμός κινητήρα και κιβωτίου. Και αυτό γιατί κάτω από το καπό του κρύβεται αυτή τη φορά ο 1.0 λτ. VTi των 69 ίππων και όχι το 1.2 λτ. με το οποίο μας συστήθηκε και μπορείτε να βρείτε την δοκιμή του εδώ. Ο βενζινοκινητήρας αυτός είναι χωρητικότητας 998 κ.εκ. και αποδίδει 69 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 95 Nm ροπής στις 4.800 σ.α.λ. Φυσικά και πρόκειται και πάλι για τρικύλινδρο μοτέρ, του οποίου η λειτουργία έχει έναν μικρό κραδασμό. Αυτό όμως που το χαρακτηρίζει είναι η σπιρτάδα του και μάλιστα από χαμηλό ρυθμό περιστροφής. Σε συνδυασμό μάλιστα με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο πέντε σχέσεων, το οποίο είναι αρκετά γρήγορο για το είδος του όταν ο ρυθμός ανεβαίνει και πολύ ομαλό στις αλλαγές σε αστικό ρυθμό κίνησης, καταφέρνει να είναι οικονομικό. Συγκεκριμένα σε μεικτές συνθήκες η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 4,8 λίτρα/100 χλμ. με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία (έχει και σειριακή με αλλαγές από τα χειριστήρια/paddles πίσω από την στεφάνη του τιμονιού). Από την άλλη σίγουρα οι επιδόσεις του δεν είναι το δυνατό του σημείο αλλά δεν είναι το ζητούμενο. Συγκεκριμένα η τελική του ταχύτητα είναι στα 160 χλμ./ώρα και για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 15,9 δλ.
Βρείτε εδώ όλες τις δοκιμές νέων αυτοκινήτων ανά μάρκα
Άνετο και ευκολοδήγητο
Αλλαγές στις προτεραιότητες του C1 δεν υπήρχαν, όσον αφορά στο στήσιμό του με τους Γάλλους μηχανικούς να δίνουν φυσικά προτεραιότητα στην άνεση της ανάρτησης. Έτσι το C1 καταφέρνει να είναι άνετο και να αποσβένει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, με το τίμημα φυσικά να είναι οι έντονες κλίσεις στις στροφές οι οποίες βάζουν και τα όρια στον οδηγό. Εκτός από άνετο όμως το C1 είναι και εξαιρετικά ευκολοδήγητο και ευέλικτο, με το αυτόματο κιβώτιο να είναι ότι πρέπει για αυτό το αυτοκίνητο καθώς σε βγάζει από την δύσκολη θέση της αλλαγής ταχυτήτων μέσα στην πόλη. Από την άλλη στον αυτοκινητόδρομο, το C1 πατάει με σιγουριά και είναι αρκετά στιβαρό, σίγουρα όμως ο αεροδυναμικός θόρυβος θα μπορούσε να είναι μικρότερης έντασης. Το τιμόνι προσφέρει καλή αίσθηση και είναι με μεταβαλλόμενη υποβοήθηση καθιστώντας το ιδανικό στην πόλη και ακριβές σε μεγάλες ταχύτητες, ενώ τα φρένα του ήταν ανθεκτικά.
Το Citroen C1 με τον κινητήρα του 1.0 λτ. και το αυτόματο κιβώτιο ξεκινά από τα 11.719 ευρώ και αποτελεί εξαιρετική επιλογή για όποιον θέλει ένα αυτοκίνητο πόλης που θα του κάνει την ζωή πιο εύκολη στην καθημερινή μετακίνηση, ενώ μπορεί να το φέρει στα μέτρα του χάρη στις πολλές επιλογές εξατομίκευσης που προσφέρει.
(+) Άνεση ανάρτησης, ευκολοδήγητος χαρακτήρας, σβέλτο και οικονομικό μοτέρ, λειτουργία αυτόματου κιβωτίου, δυνατότητες εξατομίκευσης
(-) Ηχομόνωση, τραχύτητα τρικύλινδρου κινητήρα, απουσία στροφόμετρου