Η αυτόνομη οδήγηση αποτελεί μια από τις κύριες προτεραιότητες της Mercedes, έχοντας πετύχει πολλά επιτεύγματα στο συγκεκριμένο τομέα. Πέρσι, για παράδειγμα, έγινε ο πρώτος κατασκευαστής που πήρε έγκριση για χρήση σε δρόμο, συστημάτων Επιπέδου 3. Φέτος ήρθε η στιγμή για τους Γερμανούς, να κάνουν το απόλυτο βήμα προς το μέλλον: την έναρξη δοκιμών Επιπέδου 4, σε δημόσιο οδικό δίκτυο.
Το ορόσημο των Γερμανών υλοποιείται στην Κίνα, όπου για πρώτη φορά σε παγκόσμια κλίμακα ένας κατασκευαστής παίρνει έγκριση να δοκιμάσει σε δημόσιους δρόμους, οχήματα που πάνε μόνα τους! Αυτή είναι και η ειδοποιός διαφορά μεταξύ Επιπέδου 3 και 4: στο πρώτο ο οδηγός μπορεί να πάρει χέρια από τιμόνι και βλέμμα από το δρόμο, αλλά θα πρέπει να είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμος να ξαναπάρει τον έλεγχο. Δεν μπορεί, δηλαδή, να βάλει έναν προορισμό στο GPS και να πέσει για ύπνο, αφήνοντας την S-Class ή την EQS του (τα δυο μόνα διαθέσιμα μοντέλα με τη συγκεκριμένη τεχνολογία) να κάνει τη διαδρομή. Ούτε να κάθεται στο πίσω κάθισμα και να απολαμβάνει το ταξίδι. Στο Επίπεδο 4, όμως, η κατάσταση αλλάζει.
Εννοείται ότι κατά τη διάρκεια των δοκιμών υπάρχει και άνθρωπος πίσω από το τιμόνι, και τεχνικός στο δεξί κάθισμα έτοιμος να αντιμετωπίσει τυχόν δυσλειτουργίες. Σκοπός, ωστόσο, είναι να παρουσιάσει η Mercedes το πρώτο πλήρως αυτόνομο αυτοκίνητο παραγωγής. Ειδικά διαμορφωμένες S-Class, γεμάτες κάμερες, ραντάρ και LiDAR, περιοδεύουν στους δρόμους του Πεκίνου, τόσο σε αστικό όσο και περιαστικό (εθνικές οδοί, επαρχιακό στροφιλίκι) περιβάλλον. Είναι ενδιαφέρον, δε, ότι ενώ οι δοκιμές συστημάτων Επιπέδου 4 βρίσκονται σε εξέλιξη στην Κίνα, η εκεί νομοθεσία επιτρέπει στο κοινό να χρησιμοποιεί μόνο συστήματα Επιπέδου 2.
Η Mercedes υποστηρίζει ότι το σύστημά της δοκιμάζεται σε μια σειρά από διαφορετικά σενάρια, όπως η στάθμευση, η όπισθεν, η πλοήγηση σε κυκλικούς κόμβους και οι αριστερές στροφές σε κυκλοφορία χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Τα πρωτότυπα συνοδεύονται επίσης με δικλείδες ασφαλείας, που τα καθιστούν ικανά να επιβραδύνουν και να οδηγούν σε μονές λωρίδες στα διόδια των αυτοκινητοδρόμων.