Το ζέσταμα του κινητήρα είναι μια διαδικασία, με την οποία δεν είναι εξοικειωμένα τα σύγχρονα αυτοκίνητα. Τουλάχιστον όχι στο βαθμό που είναι τα παλιότερα. Πλέον μπορείς να μπεις, να βάλεις μπροστά και να φύγεις δίχως να περιμένεις – εκτός κι αν οδηγείς το Mercedes-AMG One.
Το γερμανικό hypercar δεν είναι ένα συνηθισμένο τετράτροχο, από όπου κι αν το εξετάσεις. Ειδικά στο θέμα του κινητήρα, δε, όπου αναλαμβάνει ένας υβριδικός 1.6 V6 twinturbo κατευθείαν από τη Formula 1! Η προσαρμογή ενός τέτοιου συνόλου σε αυτοκίνητο παραγωγής αποτέλεσε τέτοια πρόκληση (σύμφωνα με τους Γερμανούς, το πιο πολύπλοκο αυτοκίνητο που έχουν φτιάξει μέχρι σήμερα), ώστε η Mercedes-AMG καθυστέρησε 4 χρόνια το λανσάρισμά του. Ο Nico Rosberg, για παράδειγμα, παρήγγειλε το δικό του πίσω στο 2018, για να το παραλάβει πριν λίγες μέρες. Και θα πρέπει να είναι προσεκτικός με τη χρήση του, καθώς δεν αποκλείεται να μπλοκάρει.
Ο κινητήρας του One θέλει σχολαστικό ζέσταμα για να λειτουργήσει σωστά. Σύμφωνα με το manual της Mercedes-AMG, ο 1.6 V6 twinturbo θέλει 5-8 λεπτά να έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας στο ρελαντί. Διαφορετικά, μπορείς να οδηγείς σε χαμηλές στροφές και ταχύτητες για 2-5 λεπτά, προκειμένου να τον ζεστάνεις ταχύτερα. Ο επικεφαλής της εταιρίας, Jochen Hermann, δηλώνει πως το ίδιο, το ρελαντί, αποτέλεσε μια από τις μεγαλύτερες δυσκολίες στην εξέλιξη του αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα, η μείωσή του από τις 5.500 σ.α.λ. στις 1.250 σ.α.λ. Ο θερμικός κινητήρας δεν ενεργοποιείται πριν η θερμοκρασία στον καταλύτη φτάσει τους 500 βαθμούς Κελσίου, κάτι που απαιτεί 60-90 δλ. Μέχρι να γίνει αυτό, το One κινείται μόνο με τους 4 ηλεκτροκινητήρες. Τι γίνεται, τώρα, αν δεν το ζεστάνεις σωστά;
Οι τεχνικοί της Mercedes-AMG έχουν τοποθετήσει μια ηλεκτρονική δικλείδα ασφαλείας, που καταγράφει αν ο οδηγός προθερμαίνει σωστά τον κινητήρα. Αν δεν το κάνει 6 φορές (όχι συνεχόμενες, 6 γενικά), τότε το αυτοκίνητο «παγώνει» ολοκληρωτικά! Δεν παίρνει μπροστά, δεν κινείται ούτε μόνο με το ρεύμα. Κυριολεκτικά, μπλοκάρει. Και για να ξε-μπλοκάρει, χρειάζεται να πάει μηχανικός της Mercedes-AMG με laptop και να το ενεργοποιήσει!