Η τελευταία γενιά S-Class παρουσιάστηκε πριν 4 χρόνια, πλημμυρίζοντας την κατηγορία με τεχνολογία, πολυτέλεια και μοναδικά χαρακτηριστικά. Έπειτα από μια τετραετία, όμως, κάτι παραπάνω πρέπει να δώσεις για να μείνεις επίκαιρος. Η Mercedes αναλαμβάνει δράση, προικίζοντας την W223 με ακόμα περισσότερα προσόντα.
Εμφανισιακά δεν υπήρχε λόγος να χαλάσουν την πετυχημένη συνταγή οι σχεδιαστές, προσθέτοντας απλά τρία νέα χρώματα στην παλέτα (το γαλάζιο που βλέπουμε το πιο ιδιαίτερο) και ανασχεδιάζοντας ελαφρά τους προφυλακτήρες (τον εμπρός κυρίως). Ούτε εσωτερικά έκαναν μεγάλες αλλαγές, διορθώνοντας κάποιες δυσπρόσιτες και πολύπλοκες λειτουργίες του infotainment, προσθέτοντας παράλληλα τη δυνατότητα streaming περιεχομένου της Sony Pictures. Παρατηρείτε ότι δεν συμπληρώνουμε το κλασικό, «εννοείται όταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο». Εδώ μπαίνουν και τα νέα, πιο αφράτα και έξτρα ανατομικά μαξιλάρια στα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων, ιδίως σε εκείνο του οδηγού.
Η S-Class είναι το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως, που εξασφάλισε έγκριση για χρήση αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3 σε δημόσιο δρόμο τόσο στην Αμερική, όσο και την Ευρώπη. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός του μπορεί να αφήσει πλήρως τον έλεγχο του αυτοκινήτου στα ηλεκτρονικά, να πάρει χέρια από το τιμόνι και βλέμμα από το δρόμο δηλαδή, κάνοντας κάτι άλλο. Όχι να κοιμηθεί, φυσικά, καθώς για τέτοια επίπεδα αυτονομίας στα οχήματα περιμένουμε το Επίπεδο 4. Να ακουμπήσει το κεφάλι του στο προσκέφαλο και να χαλαρώσει, πάντως, βλέποντας μια ταινία της Sony Pictures (κάποιο από τα Spiderman, ας πούμε), ναι! Βέβαια ακριβώς επειδή δεν μιλάμε για πλήρη αυτονομία του τετράτροχου στην οδήγηση, οφείλει να έχει το νου του και στην κυκλοφορία πού και πού, σε περίπτωση που χρειαστεί η συμμετοχή του.
Η Mercedes, ωστόσο, κάνει ό,τι μπορεί για να μειώσει το φόρτο του ανθρώπου στο τιμόνι, όταν εκείνος αφήνει το χειρισμό στο αυτοκίνητο. Η ανανεωμένη S-Class διαθέτει πλήρως αυτοματοποιημένη αλλαγή λωρίδας, δίχως να απαιτείται ενεργοποίηση των φλας ή έλεγχος των καθρεπτών από τον οδηγό. Τα κάνει όλα μόνη της η ναυαρχίδα από τη Στουτγκάρδη, και συμφέρει (τρόπος του λέγειν). Τιμές δεν ανακοινώνονται ακόμα, ούτε λεπτομέρειες για τους κινητήρες. Λογικά, όμως, η γκάμα παραμένει ως είχε – τουτέστιν 6 επιλογές (+ 2 τις AMG) κινητήρων, 3 ντίζελ και 3 βενζίνης, με αποδόσεις από 286 ως 612 άλογα (802 στην plug-in υβριδική S63 E-Performance).