Πριν από δυο χρόνια, μια μαύρη-πορτοκαλί Bugatti Chiron συγκλόνισε το έδαφος της αυτοκίνησης όταν έγινε το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που ξεπέρασε τα 490 χλμ./ώρα. Ήταν τότε που άνοιγε για τα καλά η κουβέντα των 500 χλμ./ώρα, για τετράτροχα που μπορούν να κυκλοφορούν κανονικά στους δημόσιους δρόμους.
Μια κουβέντα που για να ανοίξει, η γαλλογερμανική εταιρία χρειάστηκε να παραδώσει σεμινάρια μηχανολογίας. Οι μάστορες της Bugatti πήραν την Chiron Super Sport και τη μετέτρεψαν σε ορόσημο της ταχύτητας, μέσα από μελετημένες μετατροπές σε κάθε τομέα του αυτοκινήτου. Πρώτος και κυριότερος, αυτός της αεροδυναμικής. Στο εμπρός μέρος συναντάμε νέο splitter και μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα με επιπλέον πτερύγια. Εξίσου σημαντικές και οι οπές στα φτερά, 9 τον αριθμό σε έκαστο, που αποσυμπιέζουν το φορτίο αέρα στο εσωτερικό των θόλων και παράγουν 20-30 κιλά downforce για το εμπρός μέρος, στα 380 χλμ./ώρα.
Η εμφανέστερη διαφορά εντοπίζεται στο πίσω μέρος, το οποίο έχει επιμηκυνθεί κατά 250 χλστ. και επίσης συμβάλλει στην ομαλότερη διέλευση των ριπών του ανέμου, ενώ ο μεγαλύτερος διαχύτης -που επέβαλε την κάθετη τοποθέτηση των εξατμίσεων- φροντίζει για την παροχή κάθετης δύναμης.
Οι αλλαγές στο αμάξωμα απαίτησαν ανάλογες προσαρμογές στην ανάρτηση, καθώς η επιμήκυνση του πίσω μέρους άλλαξαν το φορτίο των αξόνων και επέβαλλαν αύξηση 7% στη σκληρότητα των ελατηρίων. Συν, φυσικά, την ανάγκη για βέλτιστη σταθερότητα όταν κινείσαι με 430+ χλμ./ώρα…
Σε τέτοιες ταχύτητες αναμενόμενα όλα τα μέρη καταπονούνται σε πρωτόγνωρα επίπεδα. Εξ ου και οι ειδικά εξελιγμένες 20άρες ζάντες μαγνησίου, που συν τοις άλλοις μειώνουν τη μη αυτοφερόμενη μάζα κατά 4 κιλά. Προαιρετικά, υπάρχουν οι ακόμα ελαφρύτερες της Pur Sport, με 16 κιλά λιγότερα στο σύνολο (4 κιλά ελαφρύτερη η κάθε μια). Ειδικά εξελιγμένα για τη Chiron Super Sport δεν θα μπορούσαν να μην είναι και τα ελαστικά, υπό τη μορφή των Michelin Pilot Sport Cup 2, που δοκιμάστηκαν σε εγκαταστάσεις εξέλιξης μαχητικών αεροσκαφών! Μάλιστα, για να διασφαλιστεί η πρόληψη τυχόν κατασκευαστικών ατελειών, κάθε ελαστικό σκανάρεται με ακτίνες X πριν πάρει την τελική έγκριση.
Όσο και να λέμε για κάθε βελτίωση της Super Sport βέβαια, πρωταγωνιστής δεν θα πάψει να είναι ο κινητήρας. Ο παντοδύναμος 8.0 W16 διαθέτει μεγαλύτερες τουρμπίνες (μην ξεχνάμε, 4 τον αριθμό), ενισχυμένα πιστόνια και βαλβίδες, 3D εκτυπωμένη εξάτμιση και κόφτη τοποθετημένο 300 σ.α.λ. ψηλότερα, στις 7.300 σ.α.λ. Η απόδοση φτάνει τους 1.600 ίππους (+100 άλογα σε σχέση με τη Chiron) και τα 1.600 Nm (ίδια ροπή), προκαλώντας δέος με την αύξηση που έχει σημειώσει συγκριτικά με την Veyron. Δείτε μόνο πόσο έχουν θεριέψει τα τούρμπο, σε σχέση με το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που ξεπέρασε τα 1.000 άλογα.
H μεγαλύτερη ισχύς συνεργάζεται με μακρύτερες σχέσεις στο 7άρι DSG κιβώτιο. Συγκεκριμένα, το γρανάζωμα της 7ης είναι 3,6% μακρύτερο και ένας από τους βασικούς λόγους για την ασύλληπτη ένδειξη των 490,484 χλμ./ώρα. Κατά τη διάρκεια της προσπάθειας για το ρεκόρ, ο οδηγός ανέβασε από 6η σε 7η στα 403 χλμ./ώρα. Η 7η, δηλαδή, «άπλωσε» μόνη της σχεδόν 90 χλμ./ώρα!
Chiron Super Sport και Super Sport 300+ μοιράζονται ακριβώς τις ίδιες βελτιώσεις. Η πρώτη, όμως, περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 440 χλμ./ώρα, αποτελώντας ουσιαστικά την politically correct εκδοχή του record car. Αν κάποιος βρει ασφαλή χώρο, η Bugatti δύναται να αφαιρέσει τον κόφτη και να αφήσει την SS ελεύθερη, στην πορεία για τις παρυφές των 500 χλμ./ώρα.