Από το 2012, όταν εμφανίστηκε η σειρά EA211 των TSI (1.0, 1.2, 1.4 και 1.5), τα υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ χαμηλού κυβισμού της VW έχουν κυρίαρχο ρόλο στα μηχανοστάσια αυτοκινήτων, σε όλο τον πλανήτη. Ο 1.5 TSI evo2 έρχεται να συνεχίσει την πορεία του evo1, παρουσιάζοντας ακόμα καλύτερα χαρακτηριστικά απόδοσης και εκπομπών ρύπων.
Στην τελευταία εκδοχή του 1.5 TSI, οι μηχανικοί του Βόλφσμπουργκ μετακίνησαν τον τριοδικό καταλύτη και το φίλτρο σωματιδίων πιο κοντά στον κινητήρα, σε μια ενιαία μονάδα, βελτιώνοντας έτσι περαιτέρω την απόδοση του συστήματος ελέγχου εκπομπών. Πέρα από τα πρακτικά οφέλη στη χρήση του αυτοκινήτου, αυτή η αλλαγή συμβάλλει στην ανάπτυξη της βιωσιμότητας καθώς μειώνει τη χρήση πολύτιμων μετάλλων, βάζοντας παράλληλα τις βάσεις για συμμόρφωση με τις μελλοντικές νόρμες ρύπων.
Βασικό τεχνολογικό χαρακτηριστικό για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, είναι το βελτιωμένο σύστημα διαχείρισης κυλίνδρων Active Cylinder Management, που πλέον ονομάζεται ACTplus (Active Cylinder Technology). Το επίκεντρο της αναθεωρημένης εκδοχής αφορά τη βελτίωση στην ενεργοποίηση και την απενεργοποίηση των κυλίνδρων, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλότερη λειτουργία του μοτέρ. Η διαδικασία καύσης στη δικύλινδρη λειτουργία βελτιστοποιήθηκε, επιτρέποντας παράλληλα την ευρύτερη χρήση της. Με το ACTplus, ο δεύτερος και ο τρίτος κύλινδρος απενεργοποιούνται όταν ο κινητήρας λειτουργεί σε χαμηλά ή μεσαία φορτία γκαζιού και αντίστοιχες ταχύτητες, αυξάνοντας την απόδοση στους κυλίνδρους που λειτουργούν και αφήνοντας του ανενεργούς να ακολουθούν, δίχως απώλειες.
Με το που πατηθεί το γκάζι, οι μεσαίοι κύλινδροι μπαίνουν στο παιχνίδι και εκμεταλλεύονται στο έπακρο τόσο τον υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας (VTG), όσο και τη λειτουργία σε κύκλο Miller, όπου οι βαλβίδες εισαγωγής κλείνουν πρώιμα και αυξάνουν τη συμπίεση. Μαζί με αυτά, ο 1.5 TSI evo2 διαθέτει ακόμα σύστημα ψεκασμού υψηλής πίεσης έως 350 bar, επίστρωση πλάσματος στους κυλίνδρους και χυτούς αγωγούς ψύξης, που μειώνουν τις τριβές και αυξάνουν την αποδοτικότητα. Φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείπει το αναθεωρημένο λογισμικό της ECU, που αξιοποιεί τις δεκάδες αναβαθμίσεις του αναθεωρημένου κινητήρα.
Οι καινούργιοι TSI evo2 έχουν σχεδιαστεί ώστε να λειτουργούν με καύσιμα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, έτοιμοι για συμμόρφωση σε μελλοντικές νόρμες εκπομπών ρύπων και συνεργασία με υβριδικά συστήματα κίνησης. Τα νέα μοτέρ θα κάνουν πρεμιέρα στα T-Roc και T-Roc Cabriolet, με απόδοση 150 ίππων, ωστόσο μελλοντικά θα τοποθετηθούν σε πολλά μοντέλα και θα φτάσουν μέχρι τα 272 άλογα, με την αρωγή ηλεκτροκινητήρα σε plug-in hybrid εφαρμογές.