Από την 1η Ιανουαρίου 2021 ένας ακόμα φόρος προστέθηκε για χιλιάδες οδηγούς αυτοκινήτων με κινητήρες πετρελαίου, αφού θα κληθούν να πληρώσουν περισσότερα λεφτά με κάθε ανεφοδιασμό. Συγκεκριμένα επιβάλλεται πράσινο τέλος ύψους 30 ευρώ ανά χιλιόλιτρο ή 3 λεπτά το λίτρο.
Δείτε ακόμα: SUV με ντίζελ κινητήρες σε χαμηλές τιμές
Τα έσοδα από την είσπραξη του πράσινου τέλους διατίθενται για την υλοποίηση δράσεων ειδικού σκοπού στο πλαίσιο των ενεργειακών και κλιματικών στόχων έως το έτος 2030, όπως αυτοί προσδιορίζονται στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα και ειδικότερα για την ενίσχυση των έργων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (Α.Π.Ε.), την αύξηση του ποσοστού διείσδυσης των Α.Π.Ε. στην ακαθάριστη τελική κατανάλωση ενέργειας, τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και εξοικονόμησης, την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, καθώς και για την κάλυψη κοινωφελών σκοπών, δαπανών, μελετών και ερευνών στον τομέα της ενέργειας.
Τι σημαίνει όμως για τον τελικό καταναλωτή η επιπλέον χρέωση των 3 λεπτών ανά λίτρο, με την προϋπόθεση ότι στην κάνουλα θα είναι 3 λεπτά και όχι περισσότερα; Για ένα ντίζελ αυτοκίνητο που καίει κατά μέσο όρο 6 λτ./100 χλμ. και διανύει 15.000 χλμ. το χρόνο, η επιβάρυνση είναι 27 ευρώ. Η μεγάλη «χασούρα» αφορά τα φορτηγά και τα μεγάλα οχήματα με ντίζελ κινητήρες που διανύουν δεκάδες χιλιόμετρα. Οδηγοί και εταιρείες θα χρειαστεί να βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη σε κάθε γέμισα των πολλών λίτρων που χωράνε οι δεξαμενές τους, κάτι που συνεπάγεται και αύξηση τιμών σε διάφορα αγαθά και υπηρεσίες.
Δείτε ακόμα: Τα μοναδικά ντίζελ που μπαίνουν στην πρίζα
Προς το παρόν όμως, αυτή η πρόσθετη επιβάρυνση δεν έχει φανεί στα πρατήρια υγρών καυσίμων, σύμφωνα με τις μέσες τιμές λιανικής πώλησης καυσίμων για όλη την Ελλάδα, που ανακοινώνει το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη, 31 Δεκεμβρίου 2020, η μέση τιμή του diesel κίνησης ήταν στα 1,165 ευρώ/λτ., ενώ την Κυριακή 3 Ιανουαρίου 2021 ανέβηκε στα 1,175 ευρώ/λτ., δηλαδή υπήρξε μια αύξηση του 0,01 ευρώ.