Η καινοτομία και η ιστορική σημασία δύσκολα συνδυάζεται καλύτερα σε τέσσερις τροχούς, από ό,τι στο Audi Quattro. Το αυτοκίνητο που έκανε την τετρακίνηση παγκοσμίως γνωστή και άλλαξε το ρου των αγώνων ράλλυ, αλλά κι ολόκληρης της αυτοκίνησης.
Το αρχέγονο Quattro παρουσιάστηκε στα τέλη του 1980, προκαλώντας σεισμό στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ο συνδυασμός του πεντακύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου 2.1 λτ. και του συστήματος τετρακίνησης δημιούργησε έναν «φονέα supercars», που μπορούσε να μεταφέρει 5 επιβάτες και να «εκτελέσει» τα πάντα σε κάθε είδους συνθήκες. Οι 200 ίπποι και τα 285 Nm ήταν αρκετά για να επιταχύνουν το κουπέ από το Ίνγκολσταντ στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 7,1 δλ. και να ξεπεράσουν τα 220 χλμ./ώρα, όμως εκεί που έπαιρνε «κεφάλια» το Quattro ήταν στις στροφές – ιδίως τις γλιστερές.
Με την πάροδο των ετών και σε αντιστοιχία με τις αναβαθμίσεις του αγωνιστικού, η απόδοση της έκδοσης παραγωγής ανέβηκε. Δεν μιλάμε για τις αμίμητες homologation special εκδοχές, αλλά για το βασικό Quattro. Η χωρητικότητα του μοτέρ ανέβηκε στα 2.2 λίτρα και η απόδοση στα 220 άλογα και τα 309 Nm, κατεβάζοντας παράλληλα το χρόνο για το 0-100 χλμ./ώρα κάτω από τα 7,0 δλ. και στέλνοντας την τελική στα 230 χλμ./ώρα. Μέχρι το 1991, όταν και σταμάτησε η παραγωγή του αυτοκινήτου, κατασκευάστηκαν 11.452 μονάδες. Η κατάμαυρη που βλέπουμε συγκαταλέγεται στις πιο καλοσυντηρημένες εκεί έξω.
Η τοποθέτηση του τιμονιού στα δεξιά το καθιστά και ως ένα από τα σπανιότερα, καθώς λέγεται πως λιγότερο από 300 συναρμολογήθηκαν με αυτές τις προδιαγραφές. Το οδόμετρο αναγράφει 32.622 μίλια (52.500 χλμ.) και πριν περίπου 1.930 χλμ. αλλάχτηκε ο ιμάντας χρονισμού, ενώ γενικότερα το ιστορικό συντήρησης είναι άμεμπτο από το 1990, όταν ταξινομήθηκε πρώτη φορά. Κάτι που τελικά έπαιξε ρόλο στα λεφτά που έπιασε σε δημοπρασία, αφού άλλαξε χέρια για 86.625 λίρες Αγγλίας (100.177 ευρώ)!