Σε μια κίνηση που θα αλλάξει ριζικά την εικόνα στους δρόμους της Ευρώπης προσανατολίζεται η Κομισιόν, εξετάζοντας πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο υποχρεωτικής απόσυρσης των παλαιών οχημάτων σε όλες τις εμπλεκόμενες χώρες-μέλη. Μια εξέλιξη που «φωτογραφίζει» την Ελλάδα, καθώς έχουμε -με τεράστια διαφορά από τον δεύτερο- τον πιο γερασμένο στόλο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Εκεί που ο μέσος όρος της Ε.Ε. είναι ένας νορμάλ αριθμός, της τάξης των 12 ετών, εμείς βρισκόμαστε στα 17,3 χρόνια! Συνεπώς η υποχρεωτική απόσυρση, αν τελικά περάσει, πρωτίστως τη χώρα μας θα βάλει στο στόχαστρο. Το προσχέδιο βρίσκεται ακόμα στο στάδιο της σύνταξης, ωστόσο ακούγεται πως σημείο-«μηδέν» δεν θα είναι τόσο η ηλικία του οχήματος, όσο η κατάστασή του. Συγκεκριμένα, η ιδέα της Κομισιόν περιστρέφεται γύρω από τον «καθαρισμό» των δρόμων από οχήματα που δεν περνούν τους τεχνικούς ελέγχους. Με άλλα λόγια, όποιο αυτοκίνητο δεν περνάει ΚΤΕΟ ή «κόβεται» από αυτά, θα πηγαίνει στην πρέσα. Φυσικά το ίδιο ισχύει και για τα εγκαταλελειμμένα.
Το αρχικό σενάριο θέλει τα επίμαχα οχήματα να είναι όσα αποτυγχάνουν να συμμορφωθούν με τις νόρμες των ΚΤΕΟ για δυο σερί χρόνια, αλλά και εκείνα των οποίων οι ιδιοκτήτες δεν προβαίνουν στις απαραίτητες επιδιορθώσεις. Παράλληλα προτείνεται όσα οχήματα εμφανίζουν ζημιές σε καίρια μηχανικά σημεία (όπως κινητήρας, κιβώτιο, σασί) έπειτα από τρακάρισμα, η επισκευή των οποίων ξεπερνά τη συνολική αξία του οχήματος, επίσης να πηγαίνουν για ανακύκλωση. Κοντολογίς, όχι όσα μόνο βγαίνουν «ολική», αλλά και όσα -βάσει κόστους επιδιόρθωσης- προσεγγίζουν τέτοια επίπεδα ζημιών. Εδώ είναι που εγείρονται και οι περισσότερες αντιδράσεις, καθώς επί της ουσίας αφαιρείται από τον ιδιοκτήτη το δικαίωμα να το πουλήσει για μεμονωμένα ανταλλακτικά.